کد خبر: ۶۰۲۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰

بی آبی و سیل مهاجرت در نهبندان/ کوچ ۸۵۰۰ نفر در چهار سال

نماینده سربیشه و نهبندان در مجلس با بیان اینکه نگهداشت جمعیت در استان امنیتی شده است، گفت: از سال ۹۱ تا ۹۵ هشت هزار و ۵۰۰ نفر از شهرستان نهبندان کوچ کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

نظر افضلی در دیدار رئیس ستاد اجرایی فرامین امام خمینی (ره) با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی استانی فرهنگی بوده و تاکنون بزرگان علمی زیادی را به جامعه تحویل داده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۳ استان همزمان با شروع خشکسالی مستقل شد، افزود: اقتصاد مردم مبتنی بر کشاورزی بوده و اقتصاد صنعتی کمتر شکل گرفته است.

افضلی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای عقب ماندگی تاریخی است، افزود: علی رغم مرز مشترک با افغانستان، امن ترین استان هستیم که نشان از نجابت و غیرت مردم کویری دارد.

وی اظهار کرد: در شهرستان های نهبندان و سربیشه ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می شود که برای احداث مجتمع های آبرسانی قریب به ۲۵۰ میلیون تومان نیاز است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگهداشت جمعیت در استان امنیتی شده است، گفت: از سال ۹۱ تا ۹۵ هشت هزار و ۵۰۰ نفر از شهرستان نهبندان کوچ کرده اند.

وی خواستار توجه به زیرساخت ها، آبرسانی و اشتغال روستاهای خراسان جنوبی شد و گفت: خواستاریم پرورش شتر از مرحله تولید تا مصرف حمایت شود.

افضلی با بیان اینکه باید حرکتی به صورت خیزش اشتغال توسط تمام ارگان های ذیربط ایجاد شود، افزود: پتانسیل های زیادی از جمله زرشک، زعفران و معادن داریم که اگر اقداماتی با برنامه و مطالعه انجام شود، چهره استان تبدیل به استان های پیشرفته می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین