کد خبر: ۶۰۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
بررسی حضور بازیگران زن خارجی در فیلم ها و سریال‌های ایرانی؛

تفاوت فرهنگ‌ها نباید باعث توقیف فیلمی شود/ حضور بازیگر زن خارجی فقط دلیل اقتصادی دارد

محسن فاضلی، منتقد سینما، گفت: دلیل اینکه کارگردانان و تهیه کنندگان در فیلم‌ها و سریال‌هایشان از بازیگران خارجی استفاده می‌کنند بحث اقتصادی و فروش است. آنها برای اینکه بتوانند فروش خوبی در گیشه داشته باشند دست به انتخاب این نوع بازیگران حتی مورددار می‌زنند.
تفاوت فرهنگ‌ها نباید باعث توقیف فیلمی شود/ حضور بازیگر زن خارجی فقط دلیل اقتصادی دارد
آفتاب‌‌نیوز :

محسن فاضلی، منتقد سینما، با اشاره به دلیل انتخاب بازیگران خانم خارجی در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی گفت: سینما یک صنعت و تجارت است. دلیل اینکه کارگردانان و تهیه‌کنندگان در فیلم‌ها و سریال‌هایشان از بازیگران خارجی استفاده می‌کنند بحث اقتصادی و فروش است. آنها برای اینکه بتوانند فروش خوبی در گیشه داشته باشند و مخاطبان زیادی جذب کنند دست به انتخاب این نوع بازیگران حتی مورددار می‌زنند.

این منتقد درمورد تاثیر حضور این بازیگران بر میزان فروش بیان داشت: بخواهیم یا نخواهیم گیشه مدنظر کارگردانان و تهیه‌کنندگان است. وقتی بازیگر خانم بدون محدودیت و حجاب در فیلم حاضر می‌شود ناخودآگاه جذابیت‌هایی را به همراه می آورد که مردم ترغیب می‌شوند سینما بروند و فیلم را ببینند. البته ناگفته نماند فیلم‌هایی هم داشتیم که نتوانستند مخاطب جذب کنند و شکست خوردند. مثل فیلم «جن زیبا» که برخلاف پیش بینی ها گیشه موفقی نداشت.

تفاوت فرهنگ‌ها نباید باعث توقیف فیلمی شود/ حضور بازیگر زن خارجی فقط دلیل اقتصادی دارد

فاضلی در اشاره به فیلم «کتاب قانون» گفت: گاهی اوقات پیش می‌آید فیلمی با حضور زن خارجی پروانه ساخت و نمایش می‌گیرد اما درنهایت به دلیل مسائلی که فقط در ایران اشکال دارد، توقیف می‌شود. ما باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که ممکن است آن بازیگر خارجی در کشور خودش کاری انجام دهد یا پوششی داشته باشد که کاملا عادی است اما در ایران خط قرمز محسوب می شود. مثل اتفاقی که برای فیلم «کتاب قانون» مازیار میری افتاد. ما نباید به این دلایل فیلمی را توقیف کنیم. توجه به تفاوت فرهنگ ها باید مدنظر مدیران و مسئولان سینما و تلویزیون قرار گیرد.

محسن فاضلی در پایان افزود: به‌طور کلی باید گفت فقط به خاطر تاثیر اقتصادی که حضور چنین بازیگرانی در فیلم‌ها دارند کارگردانان و تهیه‌کنندگان دست به چنین انتخاب‌های می زنند. در طول سال‌ها فیلم‌هایی بودند که موفق شدند و فیلم‌هایی هم بودند که با شکست در گیشه مواجه شدند. اینکه همچین انتخابی ریسک است شکی در آن نیست اما نویسنده می‌تواند با نگارش فیلمنامه‌ای قوی در موفقیت آن تاثیر بسزایی بگذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین