کد خبر: ۶۰۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱

هشدار محققان: منابع کره زمین در سال 2019 به شدت کاهش یافته است

براساس گزارش شبکه جهانی (GFN)، جهان در ژوئیه سال 2019 از مرز حداکثری تعیین‌شده برای استفاده از منابع طبیعی عبور کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شینهوا، براساس گزارش سازمان «گلوبال فوت‌پرینت نت‌ورک» مطابق محاسبه‌ها، جهان در ژوئیه سال 2019 از مرز حداکثری تعیین‌شده برای استفاده از منابع طبیعی عبور کرده است.

«Global Footprint Network» با استفاده از ابزارهایی میزان منابعی که انسان‌ها استفاده کرده‌اند و میزان منابعی که دراختیار است را اندازه‌گیری و اعلام می‌کند.

براساس گزارش شبکه جهانی (GFN) که یک اندیشکده پایداری است، 1.75 سیاره مشابه زمین برای پاسخگویی به نیاز بشری برای اکوسیستم‌های جهان مورد نیاز است.

سازمان «گلوبال فوت‌پرینت نت‌ورک» در ایالت کالیفرنیای آمریکا مستقر است و کارشناسان آن یادآوری می‌کنند، بیابان‌زدایی، جنگل‌زدایی، افزایش سطح آب دریاها، ذوب شدن یخ قطب‌ جنوب، افزایش شمار سیل‌ها و آتش‌سوزی‌ها و درنهایت افزایش شدید انتشاز گاز دی‌اکسید کربن به خوبی روند صعودی استفاده انسان‌ها از منابع طبیعی را نشان می‌دهد.

گلوبال فوت‌پرینت نت‌ورک از سال 1986 شروع به ثبت رکوردها کرده است و آمار آن به خوبی نشان می‌دهد هر سال مرز عبور انسان‌ها از استفاده از منابع طبیعی زودتر اتفاق می‌افتد.

از دوشنبه هفتم مرداد (۲۹ ژوئیه) جهان از مرز تعیین‌شده برای سال ۲۰۱۹ عبور کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین