کد خبر: ۶۰۲۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۲

واشنگتن: از ۶۰ کشور برای مشارکت در حمایت از امنیت دریانوردی دعوت شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد که واشنگتن از ۶۰ کشور برای مشارکت در حمایت از امنیت دریانوردی دعوت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه گفت که واشنگتن از ۶۰ کشور برای مشارکت در حمایت از امنیت دریانوردی دعوت به عمل آمده است.

وی که با اسکای‌نیوز مصاحبه می‌کرد، افزود: این موضوع را به همپیمانان و شرکایمان رها می‌کنیم که درباره مشارکت خود در طرح حمایت از امنیت دریانوردی اعلام موضع کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت با توجه به ادامه رایزنی‌ها، هنوز زود است که درباره وضعیت هر کشور در حمایت از این طرح اظهار نظر شود.

به دنبال افزایش تنشها در خلیج فارس، آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتیهای تجاری در این منطقه را به متحدان و شرکای خود ارائه کرده است. این درحالیست که برخی از متحدان نزدیک این کشور از جمله ژاپن، مشارکت در این طرح را کرده‌اند. انگلیس از متحدان نزدیک آمریکا ابتدا حضور در این ائتلاف را رد کرده بود اما بعد از توقیف نفتکش این کشور توسط نیروی دریایی سپاه خواستار تشکیل چنین ائتلافی شد.

هفته‌نامه دی‌تسایت نوشته هنوز مشخص نیست شرکت در چنین ائتلافی چه مختصاتی خواهد داشت و گزینه‌های مد نظر مواردی از مأموریت‌های نظارتی تا اسکورت نفتکش‌ها توسط کشتی‌های جنگی را در برمی‌گیرند.

از سوی دیگر «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان سه‌شنبه تصریح کرد دولت این کشور هیچ وعده‌ای برای کمک به ائتلاف آمریکا با هدف اعلامی افزایش امنیت دریایی در خلیج فارس نداده است. 

سفارت آمریکا در برلین امروز سه‌شنبه اعلام کرده بود واشنگتن رسماً از آلمان خواسته همراه با فرانسه و انگلیس در ائتلافی با هدف «ایمن‌سازی تنگه هرمز و مقابله با اقدامات ستیزه‌جویانه ایران» کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
1
این شصت کشور با مدیریت کاخ سفید برخلیج موافقند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین