کد خبر: ۶۰۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

معلمان بازداشتی آزاد می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به هفته معلم و لزوم بزرگداشت مقام و جایگاه فرهنگیان گفت معلمانی که در پی تجمعات اخیر مجلس بازداشت شده‌اند به زودی آزاد می‌شوند و امیدواریم مشکل عمده‌ای برایشان پیش نیاید. 

علی سرافراز یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: به نظر من آموزش و پرورش در ساختار مدیریتی مشکلات زیادی دارد و بر منابع وزارت آموزش و پرورش، مدیریت صحیح انجام نمی‌گیرد. دولت باید بتواند بر روی منابع مالی و انسانی خویش مدیریت مناسبی داشته باشد. 

نماینده مردم مشهد ضمن تأکید بر این که ساختار مدیریتی این وزارتخانه دارای مشکلات عمده‌ای است، گفت:‌ ما شاهد عدم انسجام در سیستم آموزش و پرورش هستیم که باید آن را اصلاح نماییم برای مثال در مقابل تورم و گرانی‌های شدید، افزایش 50 هزار تومانی حقوق معلم، هیچ فایده‌ای ندارد و تورم جامعه‌ این رقم را به صفر تبدیل می‌کند. 

سرافراز در ادامه سخنانش و در تشریح اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان یادآور شد: ما در بودجه امسال جهش قابل ملاحظه‌ای مشاهده می‌کنیم برای مثال در بودجه سال 82 برای آموزش و پرورش چهار هزار و ششصد میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما در سال 86 بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش است بنابراین یک جهش معنادار پیدا کرده است. 

وی میانگین حقوق فرهنگیان را 320 هزار تومان ارزیابی کرد و گفت: با توجه به زحمات معلمان و شغل سخت آنان،‌ فرهنگیان باید از آرامش نسبی فکری برخوردار باشند اما مشاهده می‌شود که آنان هنوز درگیر مسایل و مشکلات معیشتی هستند و مجلس تا کنون پیشنهادهایی برای احقاق حقوق معلمان داده است. 

وی با اشاره به گرانی مسکن گفت: ‌کمیسیون آموزش و تحقیقات برای مسکن فرهنگیان برنامه‌ریزی کرده و قرار است که وزارت آموزش و پرورش نیز اقداماتی در راستای عملی شدن آن بردارد . همچنین به وزارتخانه اجازه داده شده که تا سقف 50 هزار تومان در ماه به کارمند خویش کمک کند که ظاهرا این تسهیلات به همه معلمان پرداخت نمی‌شود. 

سرافراز افزود: ما حدود 4 میلیارد دلار برای مقاوم‌سازی مدارس و هزار و سیصد میلیارد تومان را برای پرداخت معوقات معلمان، اختصاص داده‌ایم. 

وی در پایان سخنانش با اشاره به اعتراضات اخیر فرهنگیان در مقابل مجلس گفت: ما معتقدیم که همه اقشار مردم می‌توانند در تجمعات و تظاهرات، حرف‌ها و خواسته‌های منطقی خود را بگویند اما شعارهایی که در تجمع اخیر فرهنگیان داده شد، زیبنده آنان نبود و باعث سودجویی و استفاده عناصر ضدانقلاب شد و این خود ظلم فاحشی به جایگاه معلم وارد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین