کد خبر: ۶۰۲۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

مقامات آمریکا و کره‌شمالی هفته گذشته در مرز دو کره دیدار داشتند

یکی از مقامات ارشد آمریکا که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد، مقامات آمریکا و کره شمالی هفته گذشته در مرز غیرنظامی دو کره با یکدیگر دیدار کرده و مقامات کره شمالی تمایل خود را برای از سر گیری خیلی زود مذاکرات اتمی‌ در سطح هیات‌های کاری ابراز کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام ارشد آمریکایی گزارش داد: یکی از مقامات شورای امنیت ملی آمریکا در حالی که برای مذاکرات متفرقه‌ای در منطقه حضور داشت به منطقه‌ غیر نظامی میان دو کره سفر کرد، با همتای کره شمالی خود دیدار کرد و تصاویر یادگاری را از دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در ماه گذشته در این منطقه برگزار شده بود، تحویل داد.

در جریان این دیدار مقام مسئول کره شمالی گفت: مذاکرات در سطح هیات‌های کاری حول محور برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی به زودی از سر گرفته می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که این مقام آمریکایی تاکید کرده که مقام کره شمالی تمایلی را برای از سر گیری خیلی زود مذاکرات ابراز کرده است.

ترامپ و کیم جونگ اون در جریان نشست 30 ژوتن توافق کردند تا مذاکرات در سطح هیات‌های کاری را از سر بگیرند؛ مذاکراتی که به دنبال نشست بی نتیجه ویتنام در فوریه سال جاری میلادی متوقف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین