کد خبر: ۶۰۲۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
با گذشت شش ماه از افتتاح مسجد جامع حضرت ولی عصر(عج) :

فضای تئاترشهر معنوی تر از همیشه

آیت الله سید حیدر جعفری حصارلو مجاهد، جانباز و امامت جماعت مسجد جامع حضرت ولی عصر(عج) به تشریح اهم فعالیت های فرهنگی مذهبی مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ولی عصر(عج) پرداخت.
فضای تئاترشهر معنوی تر از همیشه
آفتاب‌‌نیوز :

 مسجد جامع و مجتمع فرهنگی، مذهبی حضرت ولی عصر(عج) همزمان با یوم الله بیست و دو بهمن ۱۳۹۷ و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل چهارراه تئاترشهر آغاز به کار کرد و بهره برداری رسید. اکنون پس از گذشت بیش از شش ماه از آغاز به کار مسجد جامع حضرت ولی عصر(عج) هنگامه ی گلبانگ اذان و اقامه نماز مسجد با خیل عظیم نمازگزاران رو به رو می باشد و فضای معنوی خاصی را در یکی از مرکزی‌ترین نقاط پایتخت حاکم کرده است.

فضای تئاترشهر معنوی تر از همیشه

آیت الله سید حیدر جعفری حصارلو مجاهد، جانباز و امامت جماعت مسجد جامع حضرت ولی عصر(عج) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری عتبات به تشریح اهم فعالیت های فرهنگی مذهبی مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ولی عصر(عج) پرداخت.

آیت الله جعفری با بیان اینکه عملیات ساخت و ساز مسجد جامع حضرت ولی عصر(عج) با نظر مستقیم دفتر رهبری و حضور آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری کلنگ زنی شد و زیر نظر مهندسان مجرب و توانا عملیات ساخت و ساز آن به انجام رسید افزود : «در سال۱۳۸۲با حضور آیت الله انواری، شهردار وقت، ائمه جمعه وائمه جماعات با دست مبارک حجت الاسلام والمسلمین حاج آقامحمدی گلپایگانی و با خواندن صیغه مسجد، کلنگ زنی این مسجد صورت گرفت».

فضای تئاترشهر معنوی تر از همیشه

فضای تئاترشهر معنوی تر از همیشه

وی افزود، براساس نظر دفترمقام معظم رهبری بنا بود مسجد نمونه ایران باشد وعملیات ساختمانی بر اساس نقشه وطراحی آقای مهندس نقره کار آغاز شد.

امام جماعت مسجد جامع و مدیریت مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: «ما بر این باوریم ایجاد این مکان مقدس در این نقطه از شهر با مرکزیت بنای تاریخی تاتر شهر می تواند تاثیر بسیاری در سبک زندگی و فضای شهری داشته باشد».

فضای تئاترشهر معنوی تر از همیشه

آیت الله سید حیدر جعفری حصارلو در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت های مجتمع نیز آغاز شده است و گروه های جهادی و انقلاب اسلامی در کنار کارگروه های مذهبی مسجد فعالیت های مختلفی اعم از زیارت عاشورا، دعای توسل و دعای کمیل هر هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشا پابرجاست افزود : در آینده نیز کلاس اخلاق، تذهیب نفس و تعلیم قرآن و معارف دینی توسط گروه آموزشی مجتمع برنامه ریزی شده است و در سنین مختلف به اجرا می رسد.

وی گفت : البته این قبیل فعالیت ها در سابقه فعالیت های مسجد حضرت ولی عصر(عج) از ابتدای سال ۱۳۶۱ تا بهره برداری از مکان مقدس کنونی وجود دارد و ما در گذشته نیز کلاس های متنوع فرهنگی مذهبی با رویکرد تصحیح سبک زندگی و کارآفرینی به اجرا رسانده ایم و مسلما اندوخته تجربی گذشته را در ارائه برنامه های جدید لحاظ می کنیم.

فضای تئاترشهر معنوی تر از همیشه

آیت الله جعفری حصارلو امامت جمعه مسجد حضرت ولی عصر(عج) با دعوت از عموم جوانان، فعالان مذهبی و انقلابی و امت حزب الله در پایان افزود : شاید مسجد در ماه های آغازین با محدودیت هایی رو به رو باشد اما ما با رویکرد تعامل و جلسه با معتمدین و هیات امنای مسجد تمام این محدودیت ها را از سد راه فعالیت این مکان مقدس بر می داریم و «انشالله مسجد جامع حضرت ولی عصر(عج) را به یکی از اصلی ترین پایگاه های تشکیل صوف نماز یومیه در مرکز پایتخت و الگوی نشر معارف اسلامی و تصریف تعاریف انقلاب اسلامی و پایگاه پشیبانی از ولایت فقیه و مردم مبدل خواهیم کرد».

شایان ذکر است مسجد جامع و مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ولی عصر(عج) واقع درجنب مجموعه تئاترشهر در نماز های یومیه از عموم نمازگزاران میزبانی می کند و فعالیت های خود را با هدف نشر معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت در اعیاد و مناسبت های مذهبی با حضور عموم دوستداران اهل بیت به اجرا می رساند.

منبع: خبرگزاری عتبات

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین