کد خبر: ۶۰۲۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

نیمی از آمریکایی‌ها ترامپ را "نژادپرست" می‌دانند

با وجود آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی است کمترین حد نژادپرستی را در جهان دارد، نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی در نظرسنجی جدیدی گفتند که دونالد ترامپ نژادپرست است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ نتایج نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک نشان می‌دهد، ۵۱ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی در پاسخ به اینکه آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را نژادپرست می‌دانند "بله" گفتند و در مقابل ۴۵ درصد پاسخ منفی داشتند.

طبق این نظرسنجی که سه‌شنبه منتشر شد، در میان سیاه‌پوستان ۸۰ درصد گفته‌اند ترامپ نژادپرست است. تنها ۱۱ درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی ترامپ را نژادپرست ندانستند. بیش از نیمی از لاتین‌تبارها (۵۵ درصد) گفتند رئیس‌جمهوری آمریکا نژادپرست است و ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان سفیدپوست هم موافقند که ترامپ نژادپرست است.

نظرات میان حامیان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هم متفاوت بود. ۸۶ درصد از دموکرات‌ها ترامپ را نژادپرست توصیف کردند؛ تنها هشت درصد از جمهوری‌خواهان چنین نظری داشتند. بیش از نیمی از رای‌دهندگان مستقل (۵۶ درصد) هم ترامپ را نژادپرست دانستند.

این نظرسنجی در شرایطی انجام می‌شود که ترامپ در هفته‌های اخیر بابت یک سری اظهارات که عمدتا نژادپرستانه توصیف شده، هدف انتقاد قرار گرفته است. رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه گفت بابت انتقاداتش از الیجا کامینگز، رئیس کمیته نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان آمریکا و شهر بالتیمور متاسف نیست.

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت، مردم در بالتیمور "فاسد" در "جهنم" زندگی می‌کنند. او تاکید کرد سخنانش هیچ ارتباطی به نژاد ندارد. بالتیمور بزرگترین شهر و مرکز فرهنگی ایالت مریلند در کشور آمریکا است. حدود ۶۲ درصد از جممعیت این شهر را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند. رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش مدعی شد: تا جایی که اطلاع دارم، من حداقل میزان نژادپرستی را در جهان دارم.

رهبر کاخ سفید که همواره منتقدانتش را با واژه "نژادپرست" هدف قرار می‌دهد، در مصاحبه با شبکه سی‌.سپن گفت از این واژه بیش از حد استفاده می‌شود! او گفت: الان به همه نژادپرست گفته می‌شود. آنها وقتی حرف کم می‌آورند، شما را نژادپرست خطاب می‌کنند. در برخی مواقع این توصیف دقیقی برای برخی از افراد است. اما این درباره من صدق نمی‌کند و من مبرا هستم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین