کد خبر: ۶۰۲۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳

تمرین غواصی ارتش‌های جهان در خلیج فارس

تیم‌های غواصی عمق ارتش های جهان، تمرین خود را در آب های نیلگون خلیج فارس و کرانه های جزیره مرجانی کیش آغاز کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

تیم های شرکت کننده در مسابقات غواصی عمق ارتش های جهان ۲۰۱۹ که به میزبانی نیروی دریایی ارتش ایران از ۱۳ تا ۲۳ مرداد در آب هایی نیلگون خلیج فارس و جزیره کیش برگزار می شود تمرین خود را در بخش های مختلف آغاز کردند.

در این مسابقه که دومین دوره مسابقات غواصی ارتشهای جهان محسوب می شود، غواصان اعزامی از ۱۰کشور منتخب دنیا در آبها و کرانه های مرجانی کیش به مصاف هم می روند.

مسابقه غواصی ارتشهای جهان از ۱۲ تا ۲۷ مرداد همزمان به میزبانی ۱۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. هسته مرکزی مسابقات در کشور روسیه قرار دارد.

تمرین غواصی ارتش‌های جهان در خلیج فارس

این مسابقه به میزبانی کشور روسیه و با مشارکت ۳۰ کشور در ۳۲ رشته انجام می‌شود. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ رشته از این مسابقات حضور دارند، که ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۶ رشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴ رشته و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در ۳ رشته در این مسابقات شرکت خواهند داشت.

اولین دوره این مسابقه سال گذشته به میزبانی نوشهر برگزار شد که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های کیش، مقرر شد جزیره کیش میزبان دومین دوره این رقابت ها باشد. درنخستین دوره برگزاری این مسابقات در نوشهر، تیم ایران در بخش غواصی عمق، مقام اول را کسب کرد و در مجموع پنجم جهان شد.

در نشست هماهنگی این مسابقه امیر دریادار سلیم پناه ضمن قدردانی از همکاری خوب سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری این رقابت ها بر اهمیت هماهنگی بخش ها و کمیته های اجرایی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات تاکید کرد.

سرهنگ کاظم پور فرمانده پایگاه پدافند هوایی کیش نیز با بیان اینکه مردم و مسئولان جزیره کیش با تمام توان برای برگزاری این مسابقه تلاش می کنند، گفت: موفقیت در این رخداد سند افتخاری برای این منطقه، نیروهای مسلح و کشور عزیزمان ایران است.

جزیره کیش صاحب اولین پایگاه تخصصی غواصی کشور، است، این پایگاه خرداد ماه گدشته دربخش ساحل غربی جزیره مرجانی کیش و در محدوده پارک کشتی یونانی افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

این پایگاه تخصصی در راستای اهدف منطقه آزاد کیش مبنی تقویت بخش گردشگری کیش بوِِیژه گردشگری ورزشی، برگزاری دوره‌های ملی و بین المللی در این جزیره و در اجرای تفاهم نامه امضا شده بین مؤسسه ورزش و تفریحات سالم و فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد.

پایگاه تخصصی غواصی کیش مجهز به ۵۰ ست تجهیزات کامل غواصی و قایق‌های مخصوص است، در حال حاضر ۹۰ درصدکلاس های آموزش غواصی کشور درجزیره کیش برگزار می‌شود و این منطقه آزاد می‌تواند پایلوت و مرکز این رشته تفریحی ورزشی و همچنین ارائه دهنده تجهیزات غواصی در کشور باشد.

جزیره کیش با سرانه فضای ورزشی بالاتر از استانداردهای بین المللی و کشوری در جهت توسعه توریسم ورزشی کشور فعالیت‌های مؤثری داشته است. مجموع فضاهای ورزشی این جزیره گردشگری افزون بر ۲۰۰ هزار مترمربع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین