کد خبر: ۶۰۲۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی هریس با حضور روحانی به بهره‌برداری رسید

فاز اول نیروگاه گازی سیکل ترکیبی هریس با ۲۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی امروز پنجشنبه با حضور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی هریس با حضور روحانی به بهره‌برداری رسید
آفتاب‌‌نیوز :

عملیات اجرایی نیروگاه هریس از اواخر ۱۳۹۵ آغاز و ساخت و تکمیل این نیروگاه در ۲ فاز ۵۰۰ مگاواتی با مجموع ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده است.

مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس گفت: با بهره‌برداری از فاز اول شامل یک نیروگاه گازی کلاس اف ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۹۰ مگاواتی در مجموع ۴۹۰ مگاوات برق تولیدی وارد شبکه شد.

ایمان عبدی افزود: این نیروگاه با بیش از ۵۸ درصد بازدهی در بین نیروگاه‌های کشور بالاترین بازدهی را دارد و مصرف سوخت آن هم کمتر است، ضمن اینکه به لحاظ زیست محیطی هم کمترین مقدار مصرف آب را در این نیروگاه داریم.

وی اظهار کرد: در این نیروگاه از سیستم بازیاب آب پساب هم استفاده می‌کنیم و نیز آلایندگی‌های نیروگاه کاملا تحت نظر و مطابق استانداردهای سازمان محیط زیست است.

وی گفت: طراحی و نصب این نیروگاه کاملا توسط مهندسان داخلی و ایرانی انجام شده است و سعی کردیم در این منطقه ۷۰ درصد از نیروهای بومی استفاده کنیم.

عبدی افزود: اشتغالزایی این طرح در زمان اجرای طرح ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم و ۳ هزار نفر به طور غیرمستقیم است و در زمان بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ نفر به طور مستقیم فعالیت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این طرح ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهرستان هریس با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال‌شرق تبریز واقع شده است.

در این آیین عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب نیز به صورت ویدیو کنفرانس و با دستور رییس جمهوری آغاز شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین