کد خبر: ۶۰۲۷۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

نرده‌گذاری حریم معبد آناهیتا آغاز شد

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا کنگاور گفت: پروژه افزایش ارتفاع نرده گذاری حریم معبد آناهیتا با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال آغاز شد.
نرده‌گذاری حریم معبد آناهیتا آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی گراوند روز پنجشنبه اظهار داشت: در جهت حفاظت و صیانت بیشتر از محوطه معبد آناهیتا، افزایش نرده ها لازم و ضروری است.

وی با اشاره به نرده گذاری اولیه معبد آناهیتا در اواخر دهه ۶۰، گفت: طی این سالها معبد آناهیتا دارای حریمی مشخص بود که گاها به واسطه کوتاهی نرده‌ها محلی برای تردد نوجوانان بود و برای جلوگیری از اینگونه ترددها و هرگونه بزه اجتماعی احتمالی افزایش نرده ها در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار مربوطه مشخص و کار خود را با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان آغاز کرد.

وی اجرای طول نرده گذاری را یک هزار و ۵۰۰ متر عنوان کرد و تصریح کرد: ارتفاع نرده های سه جبهه شمالی، شرقی و غربی حریم معبد آناهیتا افزایش می یابند.

این مسئول علت عدم افزایش ارتفاع جبهه جنوبی معبد آناهیتا را اجرای پروژه پلازا و پارک موزه خیابانی بیان کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت های پایگاه ملی معبد آناهیتا در جهت حفاظت از این بنای کهن، توسعه صنعت گردشگری، جذب گردشگر و اشتغال زایی است.

معبد آناهیتا که دومین بنای سنگی بزرگ ایران قبل از اسلام است برخی قدمت آن را به دوران اشکانی و عده ای نیز دوران ساسانی می دانند.

کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان ۱۲۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی و بیش از ۱۰۰ اثر واجد شرایط حفاظت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
یه کامیون سنگ خورده ریختن اونجا نفری 20 هزار تومان هم بلیط میگیرن.. معبد کجا بوده..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
0
همچین میگن معبد اناهیتا کسی ندونه فکر می کنه چه اثار باستانی اونجا هست غیر از سه تا ستون و یه تعداد سنگ چیز دیگه ای هم مگه مونده از این معبد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین