کد خبر: ۶۰۲۸۰۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
ادعای ابرقدرتی دارند اما از منطق و مصاحبه یک دیپلمات شجاع و مقتدر مثل ظریف می ترسند

واکنش روحانی به تحریم ظریف: اقدام کودکانه‌ای بود| تمام اركان كاخ سفيد از مصاحبه‌های ظريف می‌لرزد| دشمنان از تحریم ایران پشیمان می‌شوند| هر روز از مذاکره دم می‌زنند و از روی عجز، وزیرخارجه ما را تحریم می‌کنند| مهم این بود که پهپاد آمریکایی را با سیستم پدافند ایرانی زدیم

ساخت نیروگاه هریس طی چند سال اخیر توسط مهندسان ایرانی، مایه مباهات است/ اینکه طی یکروز در استان آذربایجان شرقی ۶ هزار میلیارد تومان طرح آب و برق افتتاح می شود؛ نشان امید یک ملت است/ تحریم ظریف نشانه عجز در برابر عزت و قدرت ملت ایران است/ طی دولت تدبیر و امید سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش نیرو سرمایه گذاری شده است/ طی هفته آینده افتتاح های بسیار مهمی در صنعت و پدافند هوایی خواهیم داشت/ ملت در برابر سختی سر فرود نمی آورد؛ مسوولین تمام تلاش را برای خدمت به مردم بکار گرفته اند/ کار بخش خصوصی موجب افتخار مضاعف است؛ ۶۷ درصد برق کشور را بخش خصوصی تولید می کند
واکنش روحانی به تحریم ظریف: اقدام کودکانه‌ای بود| تمام اركان كاخ سفيد از مصاحبه‌های ظريف می‌لرزد| دشمنان از تحریم ایران پشیمان می‌شوند| هر روز از مذاکره دم می‌زنند و از روی عجز، وزیرخارجه ما را تحریم می‌کنند| مهم این بود که پهپاد آمریکایی را با سیستم پدافند ایرانی زدیم
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور ساخت نیروگاه هریس طی چند سال اخیر توسط مهندسان ایرانی را مایه مباهات دانست و با تاکید بر اینکه در شرایط فشار و تحریم دشمن، افتتاح پروژه های بزرگ پرمعنا و غرورانگیزتر است، اظهارداشت:اینکه طی یکروز در استان آذربایجان شرقی ۶ هزار میلیارد تومان طرح آب و برق افتتاح می شود؛ نشان امید یک ملت است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس گفت: امروز قدم دیگری برای رشد اقتصادی کشور بر می داریم و تولید برق از ۶۲ هزار مگاوات در سال ۹۲، به ۸۱ هزار و 700 مگاوات در حال حاضر رسیده است.

رئیس جمهور افتتاح طرح‌های بزرگ صنعتی و زیربنایی در کشور را در شرایط تحریم و فشار همه جانبه دشمن حائز اهمیت و بسیار افتخارآمیز توصیف کرد و گفت: دشمنان ملت ایران که در یکسال و چند ماه گذشته ادعا می‌کردند قادرند نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کنند، امروز به واسطه ایستادگی ملت ایران و قرار گرفتن کشورمان در مسیر پیشرفت و توسعه، به اقدامات کودکانه‌ای مانند تحریم وزیر امور خارجه کشورمان متوسل شدند.

روحانی افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و ساخت این نیروگاه را طی 3 سال گامی بسیار بزرگ و مایه مباهات دانست و اظهار داشت: افتتاح اینگونه طرح‌های زیربنایی برای تحولات اجتماعی و اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولاً اینگونه نعمت‌ها، زمانی که به راحتی در دسترس انسان است، مورد فراموشی قرار می‌گیرد اما زمانی که مشکلی مانند قطعی برق بوجود می‌آید، ارزش این خدمات زیربنایی آشکارتر می شود.

روحانی خاطر نشان کرد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت برق کشور حدود 7 هزار مگاوات بود و در آغاز دولت تدبیر و امید این ظرفیت 62 هزار وات بوده است و امروز به 81 هزار و 700 مگاوات رسیده است و این نشان‌دهنده رشد بسیار چشمگیر در زمینه سرمایه‌گذاری، تولید و ایجاد ظرفیت لازم در زمینه انرژی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز همچنین به دانش استفاده از تکنولوژی‌های جدید در احداث نیروگاه دست یافته‌ایم و این موضوع راندمان تولید را افزایش داده است یعنی وارد حوزه نیروگاه‌های کلاس اف شده‌ایم که تحولی است که بتوانیم بیشتر و بهتر از نیروگاه‌ها استفاده کنیم.

روحانی افتتاح پروژه‌های بزرگ را در شرایط تحریم دلپذیر و شیرین توصیف کرد و گفت: افتتاح این پروژه‌ها در شرایط کنونی سرآغاز یک افتخار و پیروزی برای رشد اجتماعی و اقتصادی است. در سال جدید به طور متوسط در هر ماه در یکی از استان‌ها شاهد افتتاح‌ طرح‌های بسیار بزرگ در بخش‌های مختلف بویژه در حوزه اب و برق بودیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اینکه در بخش آب و برق در یک روز در استان آذربایجان شرقی بیش از 6 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود، به معنای توسعه کشور و امید و نشاط در جامعه است.

روحانی تصریح کرد: در شرایط فشار و تحریم دشمن افتتاح پروژه‌های بزرگ افتخار بسیار بالاتر برای ملت و کشور ایران محسوب می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به استیصال بدخواهان در مواجهه با ملت و دولت ایران، اظهار داشت: دشمنان در حدود یکسال پیش ادعا می‌کردند که قادرند نظام جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهند یعنی استقلال کشورمان را بشکنند و آینده ملت ایران را در مشت خود بگیرند، اما غافل بودند که ملت ایران در همه مقاطع و صحنه‌ها در برابر دشمن موفق و پیروز بوده است.

روحانی خاطر نشان کرد: آنان می‌گویند که ایرانی‌ها همیشه در مذاکرات پیروز بودند اما در جنگ ناموفق هستند. البته اینکه نصف حقیقت را یک بدخواهی قبول کند باز هم غنیمت است. ضمن اینکه ملت ایران نیز که در طول تاریخ اهل دفاع بوده همیشه در این حوزه نیز موفق و پیروز بوده است و همه توان خود را برای دفاع از کشور خود بکار گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: ملت ایران عزیزترین سرمایه‌های خود یعنی فرزندانشان را برای دفاع از کشور تقدیم کردند و اگر امروز هم نیاز باشد از این کار دریغ نمی‌کنند.

روحانی با بیان اینکه دشمنان پس از گذشت یکسال و چند ماه از اعمال شدیدترین فشار و تحریم علیه ملت ایران به کارهای کودکانه متوسط شده‌اند، گفت: دشمن هر روز ادعا می‌کند که می‌خواهد با ایران مذاکره کند و برای مذاکره با دولت ایران هیچ پیش شرطی ندارد اما از سوی دیگر وزیر خارجه کشورمان را تحریم می‌کند. اینگونه اقدامات آنان به معنای آن است که دشمنان ما آنچنان عاجز شده‌اند که فرصت خردورزی و تعقل را از دست داده‌اند. چه کسی است که نداند راه مذاکره از طریق وزارت خارجه است و رئیس این وزارتخانه شخص وزیر خارجه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولتی که معتقد است در سطح جهانی مقتدر بوده و ابرقدرت است از مصاحبه وزیر خارجه کشورمان می‌ترسد، گفت: اقدام کودکانه آنها به روشنی نشان می‌دهد که تمام ارکان کاخ سفید از منطق و سخن یک انسان دانشمند و دیپلمات آگاه به لرزه در آمده است. آنها با ابراز عصبانیت از مصاحبه دکتر ظریف، مصاحبه وی را موجب انحراف افکار عمومی کشورشان دانسته و ادعا می‌کنند که این مصاحبه افکار عمومی آنها را منحرف می‌کند و با واقعیت منطبق نیست. کاخ قدرتشان در حالی که ادعای آزادی بیان و دمکراسی دارند از منطق یک عالم مقتدر ایرانی به لرزه درآمده است.

روحانی خاطر نشان کرد: آنان در اقدامی بسیار کودکانه از یک طرف برای مذاکره اعلام آمادگی می‌کنند و از طرف دیگر وزیر خارجه کشورمان را تحریم می‌کنند و اینگونه اقدامات آنها بیانگر عظمت و عزت دولت و ملت ایران است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با یک ملت مقتدر و منسجم مواجه هستند، اظهار داشت: قدرت رئیس جمهور و وزیر خارجه و حتی مقام معظم رهبری از ملت بزرگ ایران است و این ملت فداکار، منسجم، یکپارچه و بانشاط است که توان عظیمی را در برابر بدخواهان بوجود آورده است.

روحانی افزود: آمریکا تصور نمی‌کرد که بعد از گذشت حدود 15 ماه از اعمال تحریم‌های گسترده هر روز طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی در ایران به افتتاح برسد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید سالانه حدود 40 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه فقط در بخش برق سرمایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: در افتتاح این پروژه‌ها، بخش خصوصی حضور و مشارکت فعالی دارد و این موضوع نیز افتخار مضاعفی برای دولت محسوب می‌شود و معتقدیم دولت بایستی همه اینگونه طرح‌ها را به تدریج به بخش خصوصی واگذار کند.

روحانی افزود: امروز 67 درصد تولید برق کشور مربوط به بخش خصوصی است و این نشان می‌دهد که کارآفرینان، مردم و دولت، مسیر درستی را برای پیشرفت کشور انتخاب کرده‌اند و این مسیر ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تردیدی ندارم که دشمنان از تحریم خود روزی پشیمان خواهند شد، گفت: اینگونه تحریم‌ها گر چه خسارت و زیان دارد، ولی از فواید زیادی هم برخوردار است، اما برای دشمنان کاملاً خسران و زیان است اینگونه تحریم‌ها شکست سیاسی، اخلاقی و حقوقی و همچنین شکست آنان در برابر نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل و شکست بزرگتری در برابر ملت 80 میلیونی ایران است.

روحانی افزود: این تحریم‌ها همچنین به زیان اروپا و دیگران هم هست ، اما نفع اصلی متعلق به ملت ایران است تا روی پای خود ایستاده و مستقل باشد و امروز به واسطه آن، در حوزه فناوری‌های نوین به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یافته‌ایم و طی روزهای اخیر بسیاری از قطعات خودرو را که از خارج وارد می‌کردیم توانسته‌ایم با همت متخصصین داخلی تولید کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: به فضل الهی در هفته‌های آینده شاهد افتتاح‌ طرح های بسیار مهمی در صنعت هوایی و پدافند هوایی خواهیم بود که پیشرفت علمی و تکنولوژی کشورمان را نشان می‌دهد.

روحانی با اشاره به سرنگون شدن پهپاد مدرن آمریکایی توسط پدافند کشورمان، گفت: موضوع مهم‌تر در پهپاد مدرن آمریکایی این بود که این پهپاد توسط پدافند ایرانی و بومی مورد اصابت قرار گرفت و این نیز افتخار بزرگی برای کشورمان به حساب می‌آید چرا که یکی از کارشناسان برجسته نظامی آنها صراحتاً اعلام کرد که مورد اصابت قرار دادن این پهپاد توسط ایران چیزی شبیه معجزه است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز بایستی همه توان خود را برای پیشرفت کشور بکار بگیریم، گفت: می‌دانم که مردم از لحاظ زندگی تحت فشار هستند و در یکسال گذشته تحریم‌های شدید اعمال شده ، سختی‌ و فشارهای زیادی را برای زندگی مردم وارد کرده است، اما در عین حال مردم سر فرود نیاوردند و می‌دانند که همه مسئولین تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات بکار گرفته و خواهند گرفت و دلیل آن تمام افتتاح‌ها در ماه‌های گذشته و در روزهای آینده است.

روحانی اضافه کرد: در این شرایط سخت همچنین آمار بیکاری کاهش یافته و روند تورم کاهشی شده است و تا پایان سال نیز شاهد شرایط مناسب‌تری در این زمینه خواهیم بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز راه ما، تلاش، فداکاری و اتحاد بیشتر در استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و جوانان به منظور پیشرفت بیشتر و برای اقتصاد کشور و رفاه جامعه است.

اردکانیان وزیر نیرو نیز در این مراسم عملکرد دولت در بخش صنعتِ برق و انرژی کشور را چشمگیر و برجسته توصیف کرد و گفت: در سال‌های پیش از دولت تدبیر و امید به طور متوسط سالانه حدود 1750 مگاوات ظرفیت نصب شده در برق بود و در 6 سال گذشته سالانه 2105 مگاوات ظرفیت نصب شده داشتیم و در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر هم سالانه حدود 90 مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شده است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم سالانه حدود 40 هزار میلیارد تومان در صنعت برق و انرژی کشور سرمایه‌گذاری شده و این رقم در طول 6 سال گذشته حدود 235 میلیارد تومان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال 98، 217 طرح بزرگ در بخش آب و برق با سرمایه‌گذاری بیش از 32 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید و 23 طرح بزرگ نیروگاهی با اعتباری بالغ بر 46 هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

رئیس جمهور در این مراسم همچنین به صورت ویدئو کنفرانس دستور آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب را با ظرفیت 451 مگاوات و با اعتباری بالغ بر 250 میلیون یورو صادر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
3
6
اولین شخصی که در جلسات پنج به اضافه یک گفت .
به توانایی های ذهنی و تسلط به زبان بین المللی ظریف , علنی گفت حسادت یا ارزو میکنم. وزیر امور خارجه روسیه , سرگیی لاوروف بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
این هم نتیجه امضا کری تضمین است. افرین بر ایرانیان بویژه تیم وزارت خارجه که چنین در جنگ تبلیغاتی ، روانی ؛اطلاعاتی حریف را که سابقه ریاست مخوفترین سازمان اطلاعاتی جهان را دارد مات نمودند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
خوب صحبت کردن برای کشور نون و نوا نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
2
با این تحریم ظریف بزرگتر و عزیزتر شد و محبوب تر
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
انها ظریف را شناختند .
در داخل یک عده نادم یک عده افسوس غفلت یک عده ذهن ِ...
شاهد
|
Singapore
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
به پمپو اجازه دهید به ایران سفر کند .......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین