کد خبر: ۶۰۲۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

رئیس دیوان محاسبات: دولت تخلف بودجه‌ای نداشته است

 رئیس دیوان محاسبات با اشاره به نهایی شدن تفریغ بودجه ۹۶، گفت: دولت در حوزه بودجه‌ای تخلف جدی نداشته و انحرافاتی که در تخصیص ارز در سال ۹۸ مطرح می‌شود بیشتر متوجه بخش خصوصی است و تا رسیدگی کامل نمی‌توان نظر قطعی داد.
آفتاب‌‌نیوز :

عادل آذر روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: ارزهایی که برای تامین کالاهای اساسی در سالجاری تخصیص یافته قانونی بوده اما انحرافاتی که در این حوزه مشاهده شده مربوط به عملکرد برخی شرکت‌های بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تا نیمه‌های مرداد ماه، ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز به تامین کالاهای اساسی اختصاص داده شده است که ۷۰۰ میلیون دلار آن صرفا برای تامین دارو اختصاص داده شد در حالیکه طبق برنامه باید ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار هزینه می‌شده است.

عادل تصریح کرد: برهمین اساس در این حوزه انحراف ۲ میلیارد دلاری دیده می‌شود اما اینکه تخلف قطعی در این حوزه رخ داده یا خیر تا رسیدگی نهایی نمی‌توان اظهارنظری کرد.

رئیس دیوان محاسبات در خصوص بزرگترین تخلفات خصوصی سازی در کشور نیز گفت: واگذاری دشت مغان اردبیل و پالایشگاه کرمانشاه از مهمترین این تخلفات بوده است که در مرحله رسیدگی قرار دارد.

آذر همچنین در خصوص ارزیابی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در مجموع معدل کشور نسبت به هدفگذاری مقام معظم رهبری، مطلوب نیست و در حوزه پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی هنوز راه نرفته بسیار است.

وی به پرونده تخلف کشتارگاه صنعتی جونقان در استان چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: در ارزیابی‌های اولیه، وجود اختلاف قیمت مشهود است و دستور رسیدگی دقیق‌تر به این پرونده داده شده است.

 رئیس دیوان محاسبات کشور روز پنجشنبه به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

ادای احترام به مقام شهدای استان، شرکت در شورای اداری، نشست با کارکنان دیوان محاسبات و حضور در برنامه زنده تلوزیونی از برنامه‌های سفر عادل آذر به شهرکرد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین