کد خبر: ۶۰۲۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

واکنش عراقچی به تحریم ظریف

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان نوشت: ظریف زبان پرصلابت دیپلماسی ایران و نماینده مقتدر جمهوری اسلامی در تمامی عرصه های جهانی و بین المللی است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در واکنش به تحریم محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام نوشت: تحریم محمد جواد ظریف این فرمانده با اقتدار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نشان داد آمریکا در عرصه های سیاسی و دیپلماتیک توان رویارویی با فرزندان شجاع و غیور این مرز و بوم را ندارد.

در بخش دیگر مطلب عراقچی آمده است: ظریف زبان پرصلابت دیپلماسی ایران و نماینده مقتدر جمهوری اسلامی در تمامی عرصه های جهانی و بین المللی است.

واکنش عراقچی به تحریم ظریف

وی در مطلب خود تاکید کرد: نه تیر دشمن، نه بند تحریم، نه طعنه دوست، نه هیچ چیز دیگر ما را از پیشبرد منافع ملی این کشور و این مردم بازنخواهد داشت. بر عهد و پیمان خود با ایران و انقلاب قوی‌تر از گذشته ایستاده ایم.

لازم به ذکر است وزارت خزانه داری آمریکا که به اتاق جنگ اقتصادی این کشور علیه مردم ایران تبدیل شده، روز گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

ظریف پیشتر سوم تیر که احتمال تحریم او را مطرح کرده بودند، در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

وزیر خارجه ایران افزود: «تنها تأثیر و احتمالاً تنها هدفِ قرار دادن من در فهرست تحریم، محدود کردن توانایی من برای برقراری ارتباط است و شک دارم که این کمکی به کسی بکند. مطمئناً این کار، احتمال تصمیم‌گیری از روی آگاهی در واشنگتن را محدود خواهد کرد.»

در اطلاعیه روز چهارشنبه دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا، دلیل تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبعیت مستقیم یا غیر مستقیم از رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین