کد خبر: ۶۰۲۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
قوچان نژاد:

دوران هوچی‌گری به پایان رسیده است/ مربیان ایرانی آهسته تزریق شوند

کارشناس والیبال با بیان اینکه قهرمانی تیم جوانان با حضور مربیان ایرانی ارزشمندتر است گفت: مربیان ایرانی می‌توانند به مرور زمان و کم کم به بدنه تیم بزرگسال تزریق و در راس قرار گیرند.
آفتاب‌‌نیوز :

جبار قوچان نژاد، درباره تاریخ سازی و کسب عنوان قهرمانی تیم جوانان در مسابقات قهرمانی جهان گفت: کار بسیار ارزشمندی انجام شد. تا حدودی پیش بینی قهرمانی را داشتیم چراکه بازیکنان این تیم سال‌ها در کنار هم بودند و پشتوانه تیم بزرگسالان هستند. هماهنگی و یکدستی بین تیم سبب رخ دادن چنین اتفاق تاریخی شد.

کارشناس والیبال افزود: کار فوق العاده ارزشمندی انجام شد و در برابر تیم‌های بزرگی مانند ایتالیا و برزیل به پیروزی رسیدیم. ایتالیا تا قبل از رسیدن به مرحله فینال حتی یک باخت نداشت. قهرمانی در جهان بیشتر نام والیبال ایران و کشورمان را در جهان مطرح کرد و باعث ارتقای رنکینگ هم می شود.

وی ادامه داد: به عطایی و دستیارانش خداقوت و تبریک می‌گویم. یکی از دلایلی که این قهرمانی را ارزشمند کرد همین حضور مربیان ایرانی بود. قهرمانی با هدایت مربیان ایرانی به ارزش مقام اضافه کرد.

قوچان نژاد در پاسخ به این سوال که چه زمانی مربیان ایرانی می‌توانند سکان هدایت تیم بزرگسال را در دست بگیرند؟ گفت: باید فضا و شرایط را برای آینده فراهم کنیم تا اعتماد به مربی ایرانی شکل گیرد. با احترام به عطایی و دستیارانش مربیان توانمند بسیاری در ایران داریم. با توجه به مشکلاتی که در چند سال گذشته رخ داده است این روند را باید حفظ کنیم با همین فضا همزمان مربیان ایرانی را به کار گیریم. برای مثال در بازی‌های آسیایی از این ترکیب استفاده کنیم و کم کم پیش برویم.

وی تاکید کرد: اینکه بخواهیم به یکباره مربی ایرانی را در راس تیم های بزرگسال قرار دهیم شدنی نیست و کار سختی است که ممکن است دچار چالش و مشکلاتی شویم. فعلا شرایط مناسبی برای این کار نیست. باید ابتدا با همین ترکیب جوانان آغاز و کار را ادامه و با نزریق بازیکنان جوان به رده بزرگسال کم کم این کار نیز صوررت گیرد.

قوچان نژاد درباره به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون والیبال نیز گفت: به قانونی یا غیر قانونی بودن فعالیت سرپرست فدراسیون قطعا در وزارت ورزش اندیشیده شده است و نباید حساسیت زیادی به خرج داد. باید به این نکته توجه کرد که چه گزینه‌هایی قرار است پای کار بیایند و فرد اصلح انتخاب شود. نباید خیلی ذهن را درگیر زمان برگزاری مجمع کرد.

وی درباره اینکه مشخص شدن رئیس فدراسیون به ثبات مدیریتی کمک خواهد کرد، گفت: قطعا هرچه زودتر مجمع برگزار شود به ثبات کمک می شود و شرایط بهتری حکم فرما خواهد شد. فردی که در مسند کار قرار می‌گیرد بهتر می تواند برنامه ها را دنبال کند. مسابقات مهمی در پیش داریم، زمانی که بحث کشور به میان می‌آید می توان از یکسری چیزها چشم پوشی کرد و کمتر حساسیت به خرج داد.

کارشناس والیبال درباره حضور تیم ملی در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی کسب سهمیه المپیک نیز گفت: کار سختی در پیش داریم اما کسب سهمیه در این مرحله دور از دسترس نیست. امیدوارم با کار روانشناسی و روانکاوی خوب بتوانیم تیم را آماده و نتیجه دلخواه را به دست آوریم.

قوچان نژاد در پایان درباره وضعیت تیم پیام نیز گفت: یک هیاهو و مغلطه کاری در حال انجام است، دوران هوچی گری به پایان رسیده است. دوشنبه هفته آینده همه چیز مشخص خواهد شد. دو میلیارد طلب وجود دارد و علاوه بر بحث مالی، مشکل مجوز قانونی نیز وجود دارد. این موارد به حراست وزارت تحویل داده شده است. مطمئنا مجوز مشکل قانونی دارد و باید رسیدگی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین