کد خبر: ۶۰۲۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

اتمام عملیات آواربرداری ایستگاه‎های پمپاژ پلدختر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: عملیات آواربرداری ایستگاه‌های پمپاژ چم مهر، واشیان و جایدر حداکثر تا 1.5 آینده به اتمام می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز :

رضا میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سیل دوازدهم فروردین ماه ۹۸ ایستگاه‌های پمپاژ مرکزی چم مهر، واشیان و جایدر به طور ۱۰۰ درصد تخریب شدند، ولی به ایستگاه‌های پمپاژ فرعی و شبکه تحت پوشش آنها آسیبی وارد نشد.

وی گفت: در ساخت ایستگاه‌های پمپاژ مرکزی تمهیدات حفاظتی شامل احداث دایک حفاظتی برای سیلاب‌های با دوره بازگشت حداقل 100 ساله طراحی و اجرا شده بود و ساختمان نصب الکتروموتورها و تاسیسات برقی و پمپ‌ها و سایر تجهیزات آنها خارج از بستر و حریم 100 ساله بوده است.

میرزایی با بیان اینکه علت تخریب ایستگاه‌های پمپاژ مرکزی وقوع سیلاب غیرمتعارف با دوره بازگشت حدود 1000 ساله بود، افزود: در سیل پنجم فروردین ماه سال ۹۸ که دبی سیلابی رودخانه کشکان حدود ۳۳۵۰ متر مکعب در ثانیه و مربوط به دوره بازگشت حدود ۱۰۰ ساله بود هیچ‌گونه آسیبی به ایستگاه های پمپاژ وارد نشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: عملیات آواربرداری و لجن‌برداری ایستگاه‌های پمپاژ جایدر، واشیان و چم مهر آغاز شده و تاکنون عملیات آواربرداری و لجن‌برداری ایستگاه‌های پمپاژ جایدر به اتمام رسیده و همه آثار تخریب در آن جمع‌آوری شده و ایستگاه آماده بازسازی است.

وی افزود: در ایستگاه‌های پمپاژ چم مهر و واشیان پیمانکار آواربرداری با تمام تجهیزات و امکانات پای کار است و بخشی از تجهیزات شامل تابلوها و ترانس برق از زیر آوار خارج شد و پیمانکار هم اکنون مشغول استخراج الکتروموتور ها و پمپ‌هاست.

میرزایی تصریح کرد: عملیات آواربرداری ایستگاه‌های پمپاژ چم مهر و واشیان حداکثر ظرف مدت 1.5 آینده به اتمام می‌رسد و عملیات ساخت این ایستگاه‌ها بلافاصله آغاز خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین