کد خبر: ۶۰۳۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

واکنش سفیر زن عربستان به اصلاحات در قوانین شهروندی زنان سعودی

سفیر عربستان در واشنگتن در اولین واکنش نسبت به اجرای اصلاحات در قوانین شهروندی زنان در این کشور، ادعا کرد که رهبران ریاض به رعایت اصل برابری میان زن و مرد در این کشور پایبند هستند.
واکنش سفیر زن عربستان به اصلاحات در قوانین شهروندی زنان سعودی
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، شاهزاده ریما دختر بندر آل سعود، سفیر عربستان در آمریکا با انتشار توییتی ضمن ابراز خرسندی از تصمیمات گرفته شده و اصلاحات اجرایی در مورد قوانین کار و شرایط شهروندی در این کشور که گفته می‌شود به منظور ارتقای جایگاه زنان عربستانی در پیش گرفته شده‌اند، اظهار کرد: این لایحه‌های جدید تاریخی بوده و خواستار رعایت برابری میان زن و مرد هستند و بدون تردید آن‌ها تغییر واقعی را برای زنان عربستانی ایجاد می‌کنند.

شاهزاده ریما می‌گوید: رهبران عربستان با این تغییرات از گنجاندن زنان در شورای مشورتی گرفته تا صدور مجوز رانندگی برای آنها، پایبندی خود رعایت برابری میان زن و مرد را ثابت کردند.

این توییت اولین واکنش سفیر عربستان در واشنگتن پس از اصلاحات در سیستم صدور مجوز سفر و قوانین شهروندی برای زنان عربستانی محسوب می‌شود که برای اولین بار اجازه یافتند بدون قیم مرد از این کشور خارج شوند.

روزنامه ام القری چاپ عربستان بیانیه سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان درباره اصلاحات در سیستم صدور مجوز سفر و قوانین شهروندی برای زنان این کشور را منتشر کرد.

طبق حکم پادشاه عربستان، اصلاحات یاد شده شامل اصلاح ماده دو مبنی بر صدور مجوز سفر برای تمامی درخواست‌کنندگان دارای تابعیت این کشور است.

همچنین وزیر کشور می‌تواند گذرنامه یا مجوز عبور موقت برای هر فرد دارای تابعیت عربستانی صادر کند و این افراد می‌توانند از مجوز یاد شده برای سفر به خارج و بازگشت به کشور استفاده کنند. در لایحه اجرایی همچنین حالات مختلف صدور یا عدم صدور این مجوز تعیین و اعلام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین