کد خبر: ۶۰۳۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

بزرگترین چالش پیش‌روی ازدواج جوانان فضای مجازی است

دبیر شورای هیأت‌های مذهبی استان کرمانشاه گفت: تاثیر جوانان از دنیای مجازی و الگو قراردادن این فضا در زندگی مشترک و ازدواج، بزرگ‌ترین چالش در جامعه است.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن نظری در گفت‌وگو با فارس در خصوص بزرگترین چالش‌های ازدواج و زندگی مشترک در عصر حاضر، اظهار داشت: دیدگاه و تاثیری که فضای مجازی در زندگی جوانان ما ایجاد می‌کند کاملا با دیدگاه زندگی مشترک در تعریف دینی، مذهبی و ایرانی ما متفاوت است و همین مساله سبب تزلزل در بنیان خانواده‌ها شده است.

دبیر شورای هیأت‌های مذهبی استان کرمانشاه ادامه داد: باید پذیرفت که ایده‌پردازان و فعالان جامعه مجازی به صورت مستمر و گسترده در فضای مجازی فعال هستند و همواره ایده‌های جدید را به فرهنگ و خانواده ما القا می‌کنند و این در حالی است که بخش عمدی از این ایده‌ها در راستای از بین بردن باورهای دینی و ایرانی ما است.

نظری با بیان این نکته که فعالیت فعالان فرهنگی در فضای مجازی یک ضرورت است، عنوان کرد: فضای مجازی یک بستر و فرصت برای ترویج فرهنگ، باورها و ارزش‌ها در جامعه است، اما باید قبول کنیم که در مقابل فعالیت گسترده و فعالان و ایده‌پردازان دنیای غرب، فعالان ما از این فرصت کمترین استفاده را برده و در آن بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مصرف بسیار بالای لوازم آرایشی در جامعه ایران اسلامی، گفت: یکی از ایده‌های که توسط جامعه مجازی در راستای متزلزل کردن بنیان خانواده به شدت پیگیری شده ترویج گسترده استفاده از لوازم آرایشی در سطح جامعه است که به‌راحتی با مصرف بیش از اندازه آن، بنیان خانواده در جامعه متزلزل شود.

نظری با ذکر آیه حجاب از سوره نور، اظهار داشت: مساله عفاف و حجاب قبل از آنکه یک حکم فقهی در جامعه باشد یک نگاه تربیتی بسیار مهم است و توجه به این آیه نشان می‌دهد که رعایت عفاف و حجاب در جامعه زمینه‌ساز ثبات و امینت را در کانون خانواده فراهم می‌‌کند.

دبیر شورای هیأت‌های مذهبی استان کرمانشاه با رد مشکلات مالی به عنوان یک معضل بزرگ در خانواده، یادآور شد: مشکلات مالی در تزلزل خانواده کمتر از 20 درصد موثر است، چرا که یک زوج موفق در کنار یکدیگر می‌توانند از مشکلات مختلفی از جمله مشکلات مالی عبور کنند در حالی که مشکلات مربوط به ابعاد تربیتی سبب تخریب بنیان خانواده در فکر و ذهن آن‌ها خواهد شد.

نظری در پایان، یادآور شد: البته این مساله بدان معنا نیست که مسؤولان بخش‌های مختلف بر اهمیت رفع مشکلات مالی چشم بسته و تاثیر رفع این مشکلات را در تحکیم بنیان خانواده منکر شوند، بلکه در کنار اهمیت توجه به مسائل مالی به برطرف کردن مشکلات و معضلات تربیتی ایجاد شده با استفاده از فضای مجازی نیز توجه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین