کد خبر: ۶۰۳۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸

افزایش قاچاق زعفران / نیما مانع صادرات طلای سرخ

حسینی از ثبات نرخ طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است.
آفتاب‌‌نیوز :

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه قیمت زعفران نسبت به هفته‌های اخیر تغییر محسوسی نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه زعفران کالای وابسته به صادرات است، افزود: اگر روند افت صادرات زعفران به سبب مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما همچنان استمرار یابد، نه تنها صادرکنندگان تمایلی به صادرات ندارند، بلکه کشاورزان از ناحیه کاهش قیمت زعفران در بازار متضرر می‌شوند.

حسینی ادامه داد: اگرچه رونق صادرات تنها راهکار تامین نقدینگی تولیدکنندگان به شمار می‌رود، اما به سبب موانع متعدد پیش روی صادرکنندگان، صادرات در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

عضو شورای ملی زعفران با تاکید بر این مسئله که صادرات محصولات کشاورزی باید از ورود ارز به سامانه نیما مستثنی شود، بیان کرد: بانک مرکزی و مسئولان دولتی به منظور رونق صادرات باید تمهیداتی بیندیشند تا صادرکنندگان شناسنامه دار محصولات کشاورزی بتوانند ارز حاصل از صادرات را به واردکنندگان تحویل دهند.

وی درباره آخرین وضعیت تولید زعفران گفت: با توجه به افزایش سطح زیر کشت زعفران پیش بینی می‌شود که امسال تولید این محصول با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیش از ۴۵۰ تن برسد.

حسینی درپایان قاچاق زعفران به افغانستان را زنگ خطری دانست و افزود: هم اکنون افغان‌ها زعفران تولیدی ما را با برند خود به دیگر کشورها صادر می‌کنند که این امر زنگ خطری برای بزگترین تولیدکننده زعفران در دنیا محسوب محسوب می‌شود که بدین منظور باید تمهیداتی برای رونق صادرات اندیشیده شود تا رقبا در برابر ما نتوانند قد علم کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین