کد خبر: ۶۰۳۳۶۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

انتقاد سعید جلیلی از رایزنی های برجامی مکرون و روحانی/مگر حکم جلب هاشمی رفسنجانی را صادر نکرده بودند؟

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی با بیان اینکه ژست کوچک دشمن به معنای حقیقی کوچک و حقیر است، گفت: مذاکره برای دشمن به معنای تحمیل تعهدات بیشتر تحت فشار تحریم هاست.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید جلیلی عضو شورای راهبردی سیاست خارجی با اشاره به دشمنی های نظام سلطه در حق ملت ایران خاطرنشان کرد: دشمنی با جبهه حق همواره از طریق اعمال زور و فشار نبوده است؛ در بسیاری از موارد وقتی به پشت خیمه دشمن رسیده‌اید، او به یکباره پرچم فریب و تزویر را بلند میکند.

وی افزود: تزویر برای ایجاد شک در راهی که آمده‍‌اید ابزار دشمن است. او تمام تلاشش را کرده اما نتوانسته است موفق بشود؛ تمام قدرت نمایی‌اش را میکند ولی به محض آنکه پهپادش چند کیلومتر وارد آسمان شما شد، سرنگون میشود و او نمیتواند هیچ غلطی بکند. در همین اثناء دشمن ادعای مذاکره را مطرح میکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش تصریح کرد: دشمنی که رسما اعلام میدارد که راهبرد من علیه ملت ایران فشار حداکثری است، به تعبیر مقام معظم رهبری ترفند به کار میبرد و ادعای مذاکره میکند. مذاکره برای او به این معناست که تعهدات بیشتری را تحت فشار تحریم ها به ملت ایران تحمیل کند. میگوید برای آنکه نتایج فشارحداکثری را بدست آورم باید تعهدات بیشتری را از ایران بگیرم و اسمش را می‌گذارد گفتگو.

جلیلی با اشاره به درخواست مذاکره از سوی آمریکایی ها اظهار داشت: دشمن توقع دارد ایران در قبال فشارحداکثری هیچ اقدامی نکند و درحالیکه جنگ اقتصادی را به شما تحمیل کرده است میگوید ما به دنبال جنگ نیستیم! اینجاست که آن جمله شریفه که «الا و لایحمل هذاالعلم الا اهل البصر و الصیر والعلم بمواضع الحق» را باید سرلوحه قرار داد. باید پرسید که این گفتگو در کدام چهارچوب قرار میگیرد؟ در چهارچوبی که او فشار یک جانبه را وارد کند و در کسی در برابرش اقدامی نکند؟ هر چه او بگوید پذیرفته شود و اسمش بشود گفتگو؟

وی اضافه کرد: امروز باید علم به مواضع حق را بدانیم. پیشنهاد مکرون چیست؟ او به صراحت بیان میکند که ما هیچ اختلاف راهبردی با ترامپ نداریم و با او موافقیم که باید برای یک توافق جدید و موثر دیگر علاوه بر تعهدات جدید هسته‌ای، درخصوص مسائل موشکی و منطقه هم با ایران گفتگو کرده و از او تعهد بگیریم. البته مکرون اعلام میکند ما معتقدیم که باید در برابر ایران ژست‌های کوچک بگیریم تا بتوانیم رضایت او را برای مذاکره جلب کنیم؛ این همان تزویر است.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور درخصوص درخواست مذاکره غربی ها گفت: سخنان رئیس جمهور فرانسه جدید نیست؛ او میداند که ملت ایران اجازه نمی‌دهد که پهپاد متجاوز وارد آسمانش شود و نفتکش اش به ناحق توقیف گردد. این اقتدار را میخواهد از بین ببرد.

جلیلی افزود: تحریم های فلج کننده چه وقت میتواند موفق بشود؟ زمانیکه خدای ناکرده به موازات آن یک تحلیل فلج‌کننده در داخل کشور القاء شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: حتما نباید هزینه داد که به تجربه رسید؛ امروز خوش‌ باورترین افراد به آمریکا اعتراف می‌کنند که دیگر نمیشود به آنها اعتماد کرد. انهم لا ایمان لهم؛ این باور قرآنی امروز تجربه ما شده است که آنها به عهدشان پایدار نخواهند بود.

وی در ادامه سخنانش گفت: توافقی انجام شد؛ شما تعهدات خود را اجرا میکنید و او اجرا نمیکند. خود او 15 بار اعلام میکند که ایران تمام تعهداتش را به صورت کامل اجرا کرده است؛ چه میشود؟ تحریم همان گفتگوکننده‌ها و وزیر محترم خارجه. این آن رفتار استکباری و بدعهدی دشمن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توضیح تجربه مذاکرات گذشته با طرف های غربی اظهار داشت: در روزهای آخر ریاست جمهوری آقای هاشمی همان دولت هایی که شش سال با آنها گفتگوی به اصطلاح انتقادی انجام شد، حکم جلب آقای هاشمی را صادر کردند. زمانی کسانی با شعار گفتگو تعابیر اغراق آمیزی نظیر شهید آبراهام لینکلن! را به کار می‌بردند؛ آمریکا به آنها چه پاسخ داد؟ او پاسخ داد ایران محور شرارت است؛ اینها تجارب ملت ماست.

وی در این‌باره افزود: اگر دشمن میگوید فشار اقتصادی، در کنار آن زوری که اعمال میکند چه چیز میتواند آن را تکمیل کند؟ تزویر؛ سراب را به جای آب نشان دادن. وعده‌های واهی مثل سازوکار اینستکس! یک ماه، دوماه، یکسال شما را معطل نگه میدارد و بعد معلوم میشود این همان ترجمه ژست های کوچک است. ژست کوچک دشمن به معنای حقیقی کوچک و حقیر است؛ آنهم برای کشوری که خودشان میگویند رتبه هفدهم یا هجدهم اقتصاد دنیا را داراست.

جلیلی باورمندی توانایی کشور را باطل‌السحر مکر و تحریم دشمن خواند و افزود: عکس العمل درست در برابر این تزویر ها این است که ما توانایی ها خود را بشناسیم و به آنها تکیه کنیم.

وی تصریح کرد: همچنان که در این چهل سال هر کجا با اتکا به توانمندی های ملی خود پیشرفت کردیم، اکنون نیز راهگشای مقابله با تحریم های دشمن اتکا به توانایی های داخلی است. نمونه‌ی این اتکا، شکستن تحریم در صنایع دفاعی بود. وقتی در زمان جنگ از همه امکانات نظامی حتی سیم خاردار تحریم شدیم، باورمندی نیروهای مخلص سبب شد که امروز دشمن نگران موشک های بالستیک ما شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
4
ایکاش جیب همه مثل شما پربوددقیقا حرفهای شماراتکرارمیکردن که هیچ 100 بارهم ازروش مینوشتن؟؟؟توجامعه بالباس مبدل بگردببین مردم چی میکشن؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
1
خیلی ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
2
این اظهارات و موضع گیری، با کمال احترام یعنی پذیرش فشارهای حداکثری و بدتر شدن اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور. درست است که منطق آمریکا زورگویی است، ولی در مقابل آن بایستی راههای بهتری یافت نه اینکه در دام نقشه ی او افتاد. چرا از پیش نتیجه مذاکره را باخت بدانیم! شاید بشود امتیازاتی گرفت ضمن اینکه فشارهای حداکثری را هم تقلیل داد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین