کد خبر: ۶۰۳۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

خط و نشان روسیه برای ناتو این بار در دریای بالتیک

روس ها از امروز یکشنبه با هدف نشان دادن توانایی های دریایی خود به اعضای ناتو و لهستان رزمایشی تمام عیار در دریای بالتیک آغاز کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

بیش از ۷۰۰ نیروی نظامی و حدود ۱۵۰ قبضه تسلیحات و ادوات جنگی در این رزمایش شرکت دارند و واحدهای توپخانه و موشکی و واحدهای دریایی و هوابرد ناوگان دریای بالتیک در آن به قدرت نمایی می پردازند.

واحدهای ناوگان دریای بالتیک روسیه بیش از ۲۰۰ مورد آتشباری با انواع تسلیحات از جمله آتشبارهای پیشرفته گراد (نوع پیشرفته تر کاتیوشا) توپ های متحرک «آکتسیا»، «گوزدیکا»، «پیون» و «نونا» و نیز تیربارهای سنگین از نوع «گیاتسینت» استفاده می کنند.

رزمایش تا پایان ماه اوت (۹ شهریور ماه) ادامه خواهد داشت و هدف از برگزاری آن ایجاد هماهنگی بین واحدهای توپخانه و موشکی ناوگان بالتیک، تکامل معلومات نظامی و کسب تجربه پرسنل این ناوگان و فرماندهان در هدایت آتش اعلام شده است.

یادآور می شود که دریای بالتیک باتوجه به حضور ناتو در این منطقه و عضویت کشورهای بالتیک شامل استونی، لتونی و لیتوانی در این پیمان نظامی برای روسیه اهمیت فراوان دارد.

لهستان نیز که در ساحل دریای بالتیک قرار دارد مجری برنامه های نظامی آمریکا در منطقه بالتیک به حساب می آید ضمن اینکه در این کشور پایگاه نظامی موشکی آمریکا مستقر است.

ناتو در سه کشور حوزه بالتیک و لهستان چهار گردان مستقر کرده است و واحدهای نظامی ناتو در این منطقه به انواع تسلیحات پیشرفته مجهز هستند و هر از چند گاهی ناتو دراین کشور ها رزمایش برگزار می کند.
روسیه بارها از تحرکات و افزایش حضور ناتو در منطقه بالتیک ابراز نگرانی کرده و مقام های روس آن را اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه می خوانند.

بنظر می رسد پس از پایان اعتبار پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد میان روسیه وآمریکا که دو طرف بارها یکدیگر را به نقض آن متهم کرده اند، رویارویی روسیه و ناتو در بالتیک تشدید می شود چرا که گفته آمریکا احتمالا موشک های خود را در این منطقه مستقر خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین