کد خبر: ۶۰۳۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

اسطوخدوس چه خواصی دارد؟

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این گیاه مقوی بدن، قلب و احشاء است و در تقویت دماغ (مغز) بسیار خوب است، گفت: اسطوخدوس را جاروب دِماغ یا مغز می‌نامند، زیرا رطوبت مغز را زایل می‌کند و موجب نشاط افراد می‌شود و ذهن را باز می‌کند.
اسطوخدوس چه خواصی دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

گیاهان دارویی ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی به‌شمار می‌روند که علاوه بر حفاظت و احیاء، بهره‌برداری صحیح از آن در عرصه‌های منابع طبیعی، سبب بهبود سطح سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم می‌شود.

در حال حاضر در خراسان جنوبی 1500 گونه گیاهی شناسایی شده که از این تعداد 800 گونه گیاهی مفید تولید می‌شود که باید در زمینه فراوری این گیاهان سرمایه‌گذاری شود.

محسن پویان اظهار کرد: اسطوخدوس گیاهی است از تیره‌ نعناع که به شکل بوته‌ای پر پشت و کوچک به بلندی ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر دارای ساقه‌های متعدد یا پرشانه و ساقه‌های آن چهارگوش است و همه‌ی قسمت‌های این گیاه، بوی تندی دارد.

این پژوهشگر گیاهان دارویی اظهار کرد: برگ‌های این گیاه باریک و دراز با لبه‌ی برگشته و متقابل و پوشیده از کرک سفید پنبه‌ای است و طبیعت آن گرم و خشک است.

پویان با بیان اینکه این گیاه مقوی بدن، قلب و احشاء است و در تقویت دماغ (مغز) بسیار خوب است، افزود: "اسطوخدوس" را جاروب دِماغ یا مغز می‌نامند، زیرا رطوبت مغز را زایل می‌کند و موجب نشاط افراد می‌شود و ذهن را باز می‌کند.

وی تصریح کرد: این گیاه برای بیماری‌های زکام سرفه و ناراحتی سینه موثر است، همچنین مقوی بدن و قوای تفکر بوده و برای دفع سودا مفید است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اسطوخدوس برای بیماری کبد و طحال اثربخش است، گفت: این گیاه با عسل اگر هر شب تا مدتی مصرف شود برای درمان سرگیجه مفید بوده و باعث تقویت حافظه می‌شود.

پویان ادامه داد: اسطوخدوس برای رفع فراموشی و وسواس‌های مالیخولیا بسیار مفید و موثر است، همچنین برای رفع سستی و خواب رفتگی عضو و پریدن ناگهانی بعضی از اعضا اثر بخش است.

وی با بیان اینکه مصرف اسطوخودوس برای کاهش حملات صرع موثر است، گفت: میزان مصرف به تناسب وزن بدن دو تا پنج گرم از گیاه خشک را در یک لیوان آب جوش دم کرده و به همین نسبت سه بار در روز مصرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
1
دروغگو دشمن خداست:
اسطوخدوس را جاروب دِماغ یا مغز می‌نامند، زیرا رطوبت مغز را زایل می‌کند و موجب نشاط افراد می‌شود و ذهن را باز می‌کند.

در کشور هر چیز با نام سنتی به شکلی. ابزار عوام فریبی شده است .
در زمان لنگرانی وزیر بهداشت به علت نارسایی کلیه و دیالیزی شدن برخی از مصرف کنندگان گباهان دارویی و همچنین نارسایی کبد ,
دانشگده فارماکوگونوزی از پول بیت امال با هزینه زیاد  در دانشگاه تهران باهدف شناخت عناصر و ماده موثر گیاهان معطر درمانگر  تاسیس شد .
حسن داروی اکادمبک یا شیمیایی  ( میزان عناصر و ترکیبات و ماده موثر در ازمایشگاه مشخص شده ) و موارد عدم مصرف و...
عیب داروهای وحشی یا گیاهی  ( میزان عناصر ترکیبات و ماده موثر در ازمایشگاه مشخص نشده ) و هیچ هشدا. منع مصرف ندارد .
هر گیاه حتی اب ماده موثر شیمیای دارد .
عوام فریبان شیمیایی را برای کاسبی با گفتار و رفتار غیر انسانی ضد ارزش دارویی تبلیغ می کنند  .
برای یک بیمار دیالیز مصرف کننده گیاهان دارویی
ماهانه پانزده میلیون وزارت بهداشت هزینه می کند .
همچنین بیماران کبدی مصرف کننده نا اگاه گیاه هان
عطاری های سنتی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین