کد خبر: ۶۰۳۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

خاطرات تئاتر ایران به روایت اختر تاجیک

نمایشگاهی از مجموعه آثار اختر تاجیک، عکاس پیشکسوت تئاتر ایران از نوزدهم تا بیست و ششم مرداد ماه بر پا می شود.
خاطرات تئاتر ایران به روایت اختر تاجیک
آفتاب‌‌نیوز :

نمایشگاهی از مجموعه آثار اختر تاجیک، عکاس پیشکسوت تئاتر ایران از نوزدهم تا بیست و ششم مرداد ماه بر پا می شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این نمایشگاه که همزمان با برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر آئینی- سنتی در کاشان برپا می شود، 30 تابلو از آثار این عکاس نامدار تئاتر را در بر می گیرد.

بر پایه این گزارش، این 30 عکس به نمایش های ملی ایران اختصاص دارد و بازی و اجرای چهره های سرشناس آئینی و سنتی از جمله سعدی افشار، مرشد ولی الله ترابی، مرشد میرزا علی، مرشد احدی، گلاب آدینه، داوود فتحعلی بیگی، علاالدین قاسمی، مجید فروغی، مجید افشار، جواد انصافی، اصغر سمسار زاده، داوود دادشی، مرتضی خمسه ای و.... را به تصویر کشیده است.

گفتنی است که اختر تاجیک، فعالیت هنری خود را در سال 1371 با عکاسی از نمایش "ایندیرا" به کارگردانی حسن فتحی آغاز کرد. او طی سه دهه پرتره، بازی، لحظه های حسی، خیال انگیز و پر فراز و فرود جامعه تئاتر کشور را در لنز دوربین خود ثبت کرده است. اختر تاجیک در سال 1391 با رای کانون ملی منتقدان به عنوان عکاس سال تئاتر ایران انتخاب شد. همچنین جوایزی از سوی خانه هنرمندان، مجله‌ی تصویرسال، شرکت افرانت و نیز نشان ویژه‌ی انجمن عکاسان خانه‌ی تئاتر به تاجیک اهدا شده است. سال 92 مراسم گرامیداشتی به همت انجمن عکاسان خانه تئاتر برای این هنرمند برگزار شد. در این برنامه فتوکلیپی از عکس‌های تاجیک به مناسبت شب بزرگداشتش پخش شد و سپس بهزاد فراهانی، بازیگر برجسته تئاتر، طی سخنانی از اختر تاجیک با عنوان اختر آسمان تئاتر ایران یاد کرد و به ارزش عکس و عکاسی و جایگاه آن در تئاتر اشاره داشت و گفت از کل دوران بازیگری خود در عرصه‌ی تئاتر، فقط عکس‌ برایش باقی مانده است.

سال 1396جشنواره استاد مهدی فتحی به دبیری داریوش نصیری نیز، شاهد مراسم بزرگداشت دیگری برای این هنرمند بود. شهرام کرمی نمایشنامه نویس، کارگردان و مدیر کل هنرهای نمایشی کشور در یادداشتی که برای این جشنواره ارسال کرده بود، از سه دهه تلاش صادقانه اختر تاجیک برای ثبت تاریخ تئاتر ایران تقدیر کرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین