کد خبر: ۶۰۳۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

پاسخ به ۵ پرسش اساسی در مورد کارت سوخت

استفاده از کارت سوخت شخصی تا شش روز دیگر الزامی می‌شود اما هم‌چنان افرادی هستند که یا کارت سوخت ندارند یا کارت سوخت آن‌ها دچار مشکل شده است که باید در روزهای باقی مانده این مشکل را برطرف کنند.
پاسخ به ۵ پرسش اساسی در مورد کارت سوخت
آفتاب‌‌نیوز :

طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی با هدف انضباط دادن و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مصرف بنزین به تصویب رسیده است و از نهم خردادماه اطلاع‌رسانی آن آغاز شد. با نزدیک شدن به زمان اجرایی شدن این طرح، سوالاتی از سوی دارندگان خودرو مطرح شده که پاسخ آن در ادامه آمده است:

- هموطنانی که درخواست المثنی را در سامانه دولت همراه ثبت کرده‌اند برای پیگیری چه اقدامی انجام دهند و اینکه آیا امکان حذف ثبت نام و امکان پیگیری از سایت GSB وجود دارد؟

باتوجه به الزام استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت در تاریخ مقرر، کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند با استعلام در قسمت پیگیری می توانند از وضعیت تایید ثبت نام خود اطمینان پیدا کنند. لازم به ذکر است برای تمام کسانی که ثبت نام آنها تایید شده، کارت هوشمند سوخت صادر و به نشانی آنها ارسال می‌شود. همچنین امکان حذف ثبت نام وجود ندارد.

- ر خصوص حذف رمز کارت هوشمند سوخت چه اقدامی می‌توان انجام داد؟

ابتدا با درج چهار رقم شماره ملی کسی که کارت سوخت به نام او صادر شده است به عنوان پیش فرض اقدام کند، در غیر اینصورت و عدم پذیرش رمز پیش فرض، با مراجعه به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اقدام به حذف آن کنند.

- نحوه درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت چگونه است؟

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ اقدام به درخواست المثنی کارت سوخت کنند.

- اگر هنگام قرار دادن کارت هوشمند سوخت در تلمبه جایگاه با پیغام (تاریخ ۱/۱۰/۹۳) مواجه شدید، چه اقدامی می توان انجام داد؟

با مراجعه به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نسبت به حذف آن اقدام کنند.

- اجرایی شدن طرح استفاده از کارت هوشمند سوخت در کل کشور چه زمانی است؟

الزام استفاده تدریجی از کارت هوشمند سوخت از تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ با اولویت کلان شهرهای تهران، البرز، اصفهان و تبریز است.

گفتنی است؛ با توجه به اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی برای الزامی شدن عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی از بیستم مردادماه امسال، لازم است مالکان خودرو و موتورسیکلت که دارای کارت هوشمند سوخت شخصی هستند، به منظور شناسایی مشکلات احتمالی و کسب اطمینان خاطر از صحت عملکرد کارت سوخت، طی روزهای باقی مانده حداقل یک نوبت سوختگیری از طریق کارت‌های سوخت شخصی خود انجام و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، موارد را به سامانه ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین