کد خبر: ۶۰۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

مردم سیبری برای مهار آتش سوزی دست به دامن جادوگران شدند

۴۰ جادوگر در مناطق شرق روسیه برای خاموش شدن آتشی که از دو هفته پیش تاکنون بیش از چهار میلیون هکتار از جنگل های سیبری را از بین برده است دست به کار شده اند تا شاید با باریدن باران حریق خاموش شود.
آفتاب‌‌نیوز :

جادوگران محلی سیبری (در اصطلاح محلی شمن نامیده می شوند) در جزیره ای به نام اولخون در سیبری گرد آمده‌اند تا به اتفاق یکدیگر مراسمی برای باریدن باران اجرا کنند.

این جادوگران از جمهوری بوریاتیا و استان‌ های زابایکالیا و ایرکوتسک هستند.

گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز به وزارت دفاع این کشور دستور داده است که برای خاموش کردن آتش سوزی های جنگلی وارد عمل شود.

مردم سیبری برای مهار آتش سوزی دست به دامن جادوگران شدند

۱۰ هواپیما و ۱۰ بالگرد مجهز به محل اعزام شده اند و بیش از ۵۰۰ کانون حریق تاکنون ثبت شده است.

پیشتر نیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی به پوتین پیشنهاد داد که آمریکایی ها برای کمک به روسیه در مهار آتش سوزی وارد عمل شوند با این وجود رئیس جمهوری روسیه به وی اطمینان داد که اگر مسکو نتوانست آتش را خاموش کند از آمریکا کمک بگیرد.

شَمَن‌باوری نام یک رشته باورهای سنتی در برخی اقوام بدوی است که از دوران پیش از تاریخ در سراسر جهان وجود داشته‌ است.

شمن‌باوران معتقدند که به‌وسیله تماس با ارواح می‌توان بیماری و رنج افراد را تشخیص داد و درمان کرد یا در افراد ایجاد بیماری و رنج کرد.

از این دیدگاه شمن‌باوری مانند آیین زار یکی از روش‌های جادوپزشکی است، این افراد حتی مدعی هستند که توان پیشگویی آینده را نیز دارند.

افرادی که سنت‌های شمن‌باورانه را اجرا می‌کنند شمن نامیده می‌شوند آنها اکثرا مدعی هستند که می‌توانند با روح خود به جهان‌های دیگری سفر کرده و با دیگر ارواح تماس بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین