کد خبر: ۶۰۳۵۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶

یک فرمانده ناجا: مجرمان حوزه جنگل را باید از درخت آویزان کرد

رئیس پلیس پیش‌گیری ناجا با بیان این که مجازات متخلفان در حوزه جنگل‌ها با جرمی که انجام داده‌اند متناسب نیست، گفت: این مجرمان را باید از درخت‌تان جنگل آویزان کرد تا درس عبرتی برای دیگر متخلفان شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا امروز در سومین جشنواره ملی روز جنگل‌بانان اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها رسالت خطیری بر عهده دارد، زیرا امروز اگر نتوانیم جلوی فرسایش خارک را بگیریم به تهدید بشریت منجر می‌شود.

وی با بیان این که جنگل‌بانان از هرگونه تعرض و فرسایش خاک جلوگیری به عمل می‌آورند، افزود: ذخایر نسل‌های آینده را نباید اجازه دهیم که به این راحتی از دست برود. به همین منظور نیروی انتظامی با تمام توان افراد و امکانات خود در خدمت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، اما یکی از مولفه‌های موفقیت هر سازمانی ساختار آن است و باید توانمند باشد.

سازمان جنگل‌ها نیازمند حمایت، اختیارات قانونی و امکانات بیشتر است

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: ساختاری که برای سازمان جنگل‌ها پیش‌بینی شده پاسخگوی فعالیت‌های آن نیست و این سازمان نیازمند حمایت، اختیار قانونی و امکانات بیشتر است.

سردار شرفی با طرح این سوال که مگر می‌شود به سازمان جنگل‌ها بگوییم که از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها سیانت کند، اما اختیاری به آنها ندهیم، گفت: 21 نفر از جنگل‌بانان کشور جان خود را در حفاظت از عرصه‌های طبیعی از دست داده‌اند. همچنین 500 نفر ناکارآمد شده‌اند که باید توجه بیشتری به این قشر شود.

وی اضافه کرد: چه کسی بعد از این که این افراد سلامتی‌شان را برای حفاظت از جنگل‌های کشور از دست داده‌اند به آنها یا خانواده‌‌شان ملاقات کنند و یک شاخه گل به آنها بدهند. قشر جنگل‌بان نیازمند توجه بیشتری است.

مجازات متخلفان بخش جنگل‌ها کافی نیست

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان این که قانون باید به نفع جنگل‌بانان باشد، اظهار داشت: جنگل‌بانان حمایت قضایی می‌خواهند و مجازات که برای مجرمان در نظر گرفته شده بازدارند نیست و باعث تکرار جرم آنها می‌شود.

سردار شرفی افزود: مجرمان حتی جسارت می‌کنند و به خود اجازه می‌دهند که به سمت جنگل‌بانان تیراندازی کنند، اما باید به شدت با متخلفان در حوزه جنگل برخورد شود و حتی آنها را از درخت در جنگل آویزان کرد تا درس عبرتی برای دیگر متخلفان شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
باسلام.صد درصد موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
1
مجرمان حوزه جنگل با همه انسانهای جهان جنگ دارند .
معلم های اخلاق شیفته سیاست برای اشاعه اخلاق زیست محیط وقت بگذارند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین