کد خبر: ۶۰۳۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

پیونگ یانگ: بی‌اعتنایی به هشدارهای ما هزینه سنگینی برای سئول و واشنگتن دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی هشدار داد، اگر سئول و واشنگتن به هشدارهای پی در پی این کشور بی‌اعتنایی کنند، باید هزینه سنگینی بپردازند.
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه کره شمالی در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی-آمریکا و استفاده آنها از تسلیحات فناوری برتر هشدار داد در صورتیکه واشنگتن و سئول به هشدارهای مکرر کره شمالی بی‌اعتنایی کنند، « آنها را متحمل هزینه سنگینی خواهیم کرد».

بنا به گزارش رویترز، کره شمالی اعلام کرده است که همچنان به دیپلماسی متعهد است و تا پایان سال منتظر نرم شدن سیاست تحریم‌ و فشار سیاسی واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ می‌ماند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی سپس هشدار داد اما اگر واشنگتن و سئول به هشدارهای مکرر کره شمالی بی‌اعتنایی کند، «آنها را متحمل هزینه سنگینی خواهیم کرد».

هشدار کره شمالی در حالی مطرح شده است که کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه علیرغم هشدارهای پی در پی کره شمالی، رزمایش برنامه‌ریزی شده خود را برگزار کردند.

در پی برگزاری رزمایش سئول-واشنگتن، ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد که کره شمالی برای چهارمین بار در کمتر از دو هفته، موشک‌هایی را به سمت دریا در امتداد ساحل شرقی پرتاب کرد.

کره شمالی پیش از انجام آزمایشات موشکی خود درباره برگزاری رزمایش آمریکا و کره جنوبی هشدار داده و اعلام کرده بود که اینگونه رزمایش‌ها در تناقض با توافقات دیپلماتیک است.

کارشناسان معتقدند که افزایش فعالیت‌های موشکی کره شمالی با هدف افزایش فشار به واشنگتن و سئول برای متوقف کردن برنامه رزمایش آنها بوده است و اینکه در صورت عدم حصول پیشرفت در مذاکرات احتمالی اتمی آمریکا با پیونگ‌یانگ، نمایش تسلیحاتی این کشور تشدید می‌شود.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین