کد خبر: ۶۰۳۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

اردوغان بر لزوم انجام عملیات در شمال سوریه در آینده نزدیک تاکید کرد

در واکنش به اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر غیرقابل قبول دانستن هرگونه عملیات ترکیه در شمال سوریه رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی بر لزوم انجام عملیات در شمال سوریه تأکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان در سخنانی اظهار کرد: اگر ترکیه آنچه باید امروز در شمال سوریه انجام دهد را انجام ندهد، بهای سنگینی در آینده خواهد داد.

رجب طیب اردوغان تهدید کرد، کشورش در زمانی بسیار نزدیک عملیات جدیدی علیه شبه نظامیان کرد در سوریه آغاز خواهد کرد. وی همچنان با تاکید بر راهکار نظامی در این منطقه گفت، ترکیه حق نابودی تمام تهدیدات علیه امنیت ملی خود را دارد.

وی افزود: از آمریکا به عنوان هم‌پیمان‌مان در ناتو و شریک استراتژیک‌مان انتظار داریم گامی در خور هم‌پیمان واقعی خود درباره پرونده سوریه بردارد.

رئیس جمهوری ترکیه درباره یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه نیز عنوان کرد: این امکان وجود ندارد که ترکیه بدون نابودی رژیم کردها در شمال سوریه احساس امنیت کند و امنیت ترکیه یعنی امنیت ناتو و تمامی منطقه.

وی افزود: عملیاتی را که در قالب "سپر فرات" و "شاخه زیتون" آغاز کردیم را به مرحله متفاوتی منتقل خواهیم کرد.

این اظهارات درست ساعتی پس از آن مطرح شد که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه‌شنبه) هشدار داد، هر گونه عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در شمال سوریه "غیرقابل قبول" است و آمریکا جلوی حملات یکجانبه این کشور را خواهد گرفت.

وی درباره تحویل سامانه پدافندی "اس ـ ۴۰۰" روسیه نیز گفت: هیچ‌گونه ادله ملموسی وجود ندارد که نشان دهد سامانه اس ـ ۴۰۰ به جنگنده‌های "اف ـ ۳۵" آمریکا و یا جنگنده‌های ناتو خدشه وارد می‌کند.

اردوغان تأکید کرد که به عقیده وی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اجازه نخواهد داد که مسأله اس ـ ۴۰۰ روابط ترکیه و آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد.

وی در پیامی به دونالد ترامپ گفت: امیدوارم رئیس‌جمهوری آمریکا موضعی درست درباره اس-۴۰۰ بگیرد و اجازه ندهد این مساله بر روابط ماتاثیری بگذارد.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تحریم های آمریکا علیه ایران نیز تأکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی‌فایده هستند.

وی خاطرنشان کرد، جامعه جهانی کم کم قدرت خود را در حل مشکلاتی نظیر تروریسم، گرسنگی و گرمایش زمین از دست می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین