کد خبر: ۶۰۳۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

دادگر: بخاطر بدهی مالیاتی ممنوع‌الخروج هستیم/ شخصا هزینه‌های پسرم را می‌دهم

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص بدهی های فدراسیون و وضعیت فعلی این رشته توضیحاتی ارائه داد.
آفتاب‌‌نیوز :

علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری گفت: در آستانه رویداد بزرگی هستیم و تمام تلاشمان این است که بتوانیم سهمیه های المپیک را افزایش دهیم. ماموریت بعدی ما کار با کسانی است که سهمیه المپیک کسب می‌کنند. امیدوارم در این دوره سهمیه ها و مدال های خوبی را به ارمغان بیاوریم.

او در مورد بدهی های تیراندازی به فدراسیون جهانی و سایر بدهی های این فدراسیون گفت: روزی که فدراسیون را تحویل گرفتم نزدیک به ۱۵ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان فدراسیون بدهکار بود. بعد فهمیدیم که مبلغ بدهی آقای لازلو حدود ۸۰ هزار دلار بوده که این را به ریال نوشته بودند و در نهایت حدود ۱۷ میلیارد تومان بدهی برآورد شد.

او در این مورد افزود: بدهی به آقای لازلو را در آلمان پرداخت کردیم. ۶۰۰ میلیون تومان به شرکت تجهیز پرداخت کردیم. فدراسیون به کنفدراسیون آسیا چندین سال بدهکار بود علاوه بر این به هواپیمایی ها، هتل ها و جاهای دیگر بدهکار بودند. ما به دنبال پرداخت این بدهی ها بودیم. بدهی فدراسیون جهانی، کنفدراسیون و برخی جاهای دیگر را پرداخت کردیم. در حال حاضر از بدهی قبلی نزدیک به ۴ میلیارد را پرداخت کردیم و مابقی مانده است.

دادگر به بدهی های مالیاتی فدراسیون اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱ تا ۹۵ فدراسیون ها باید اظهارنامه مالیاتی پر می کردند و به این دلیل که فکر می کردند فدراسیون های ورزشی معاف هستند، پر نکردند اما سازمان مالیات گفته باید اظهارنامه را پر می کردند و به همین دلیل علاوه بر بدهی، جرایم مالیاتی هم داریم. در نتیجه فدراسیون با اصل مالیات ها و جرایم حدود ۹ و نیم میلیارد بدهی مالیاتی دارد و بخشی از حسابهایمان مسدود شدند.

او در این مورد افزود: الان دغدغه روز فدراسیونها مسائل مالیاتی است. وزارت ورزش در پی نامه فدراسیون ها نامه ای به وزارت اقتصاد دادند و خواهش کردند عملیات اجرایی در مورد فدراسیون ها متوقف شود. دژپسند هم اعلام کرد فدراسیون ها معاف از مالیات هستند و نسبت به توقف عملیات مالی دستور دادند اما زیرمجموعه ها توافقی عمل کردند و علی رغم پیگیری هایی که داشتیم حساب ها را باز نکردند و الان ممنوع الخروج و ممنوع المعامله هستیم.

دادگر در پاسخ به این سوال که رشته های اهداف پروازی مربی ندارند و قرار است به مسابقات جهانی فنلاند اعزام شود با این شرایط آیا سهمیه المپیک می‌گیرند؟ گفت: در مورد اهداف پروازی در دو رشته فعالیت می کنیم. در رشته اسکیت مربی خاصی نداشتیم در نتیجه یکی از ورزشکاران سابق را به عنوان سرپرست و مربی گذاشتیم. در مسافرت به ارمنستان یکی از بهترین مربیان دنیا را آوردیم و یک هفته با تیم ملی کار کرد و اثرات مثبتی روی تیم گذاشت. طبق آخرین رکوردها وضعیت در تراپ خوب است اما باید تلاش بیشتری کنند. در اسکیت ورزشکاران چند رکورد خوب را زدند که اگر این رکوردها را در فنلاند بزنند به فینال می رسند و احتمالا سهمیه المپیک هم می گیرند.

او در این مورد افزود: سیاست وزارت ورزش این است که از اعزام تیم و افراد غیر ضروری اجتناب کنیم به همین دلیل بر اساس آخرین یافته ها و رکوردها نسبت به اعزام تیراندازان اقدام می کنیم.

دادگر در مورد پشتوانه سازی برای تیراندازی گفت: رکوردها و جایگاهی که در دو سال اخیر به دست آوردیم حاکی از این است که در تیم ملی تفنگ و تپاچه پشتوانه خوبی داریم. خیلی در مورد آینده تیم ملی نگران نیستیم.

او در مورد فروش زمین سلفچگان که در مجمع این فدراسیون مطرح شد گفت: در زمان فدراسیون قبلی چهار قطعه زمین در منطقه سلفچگان به منظور احداث کارخانه تولید سلاح خریداری شد ولی در اجرا دچار مشکل شد و یکی از این موارد مخالفت وزارت دفاع بود، الان این زمین بلا استفاده باقی مانده و فدراسیون به دنبال تعیین و تکلیف آن است. در مجمع برخی موافق و برخی مخالف فروش بودند. البته تعداد موافقان بیشتر بود و ما دنبال این بودیم که این زمین بلااستفاده فروخته شود و پولش به فدراسیون و هیات ها برسد. قیمت این زمین برخلاف آنچه گفته می شود ۱۵ میلیارد تومان نیست و حدود ۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

دادگر در مورد کمبود فشنگ برای تیراندازان گفت: باید به فشنگ های خوب و استاندارد دسترسی داشته باشیم. فشنگ های فعلی خیلی در مسابقات برون مرزی به ما کمک نمی‌کند. این مشکل مربوط به فدراسیون من نیست و از گذشته وجود داشته به همین دلیل به دنبال راه حل این مشکل هستیم. در مورد ساچمه هیچ مشکلی نداریم، در اهداف پروازی فعلا در داخل با فشنگ های داخلی و در خارج از کشور با فشنگ های خارجی کار می کنند اما بزرگترین مشکلمان در رابطه با فشنگ های خفیف است. فشنگ های فعلی به هیچ وجه مناسب نیست و در درست به هدف خوردن دچار نوسان می شود. ما به خاطر دسترسی به هزار فشنگ مجبوریم تیم ملی را چند روز با هزینه اضافه اعزام سفر خارجی کنیم تا به فشنگ های مناسب دسترسی داشته باشند با اینکه فعلا فشنگ ها زیاد نبوده است اما حداقل ها را تامین کردیم.

دادگر در مورد صورت های مالی فدراسیون گفت: ما به دنبال چابک سازی فدراسیون هستیم به همین دلیل در این دو سال کاهش نیرو داشتیم. طبیعی است که کمی جابجایی وجود داشته و سوء استفاده ای در این زمینه نشده است. ما هم زیر نظر مجموعه های نظارتی هستیم و برای هیچ آبروی خودمان را نمی بریم.

رئیس فدراسیون تیراندازی در مور گلایه اعضای مجمع گفت: مجمع تشکیل می شود که اعضا گلایه های خود را بگویند ما هم صحبت ها و گلایه ها را شنیدیم اما برخی احساسی و برخی به جا بود. برخی انتظار داشتند فدراسیون اعضا را به همراه تیمهای ملی اعزام کند در صورتی که این امر برای وزارت ورزش و فدراسیون امکان پذیر نیست و بیشتر روی اعزام ورزشکاران تمرکز داشتیم. همچنین برخی انتظار داشتند سرمربی تیم ملی باشند در صورتی که سرمربی باید زبان انگلیسی بداند، رابطه خوبی با ورزشکاران داشته باشد و از نظر فنی مورد تایید باشد. ما خانم هاشمی را به ایران آوردیم و الان زحمت می کشد.

دادگر در مورد حضور پسرش در تیم ملی اسکیت گفت: چه کسی می داند رشته تحصیلی پسر من چیست؟ چه کسی می داند چه رکوردی داشته و الان چه رکوردی دارد؟ پسرم از ۱۶ سالگی به دانشگاه رفت و فوق لیسانس تربیت بدنی دارد. او ابتدا به فوتبال رفت اما موفق نبود به تیراندازی آمد، هزینه های او را شخصا پرداخت می‌کنم و در قطر بین ۴ ورزشکار دوم شد. او فرزند ایران است و اگر تمرین بیشتری داشته باشد می تواند بهتر کار کند.

او در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ گفت: پیش بینی می کنیم چهار سهمیه کسب کنیم. البته این نوسان دارد و ممکن است کم یا زیاد شود و به وضعیت ورزشکار بستگی دارد. به نظر می رسد سهمیه خوبی به دست می آوریم اما در مورد مدال هیچ قولی نمی دهم. با این حال آرزو دارم مدال المپیک را بر گردن ورزشکارانمان بیندازم.

دادگر در پایان گفت: بعد از روبرو شدن با مشکلات اقتصادی به دنبال اسپانسر بودیم در نتیجه به سمت حمایت های بخش خصوصی رفتیم. با تلاشی که داشتیم یکی از بانک ها به عنوان حامی مالی انتخاب شد و اولین کمکش را به تیم ملی برای اعزام به فنلاند کرد. تیم قبلی هم که به آلمان رفت صدر در صد با اسپانسر بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین