کد خبر: ۶۰۳۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

بولتون: آمریکا آماده هدف قرار دادن سایر کشورها به دلیل حمایت از مادورو است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر این باور است که واشنگتن آماده اعمال تحریم‌ها علیه هر شرکت بین‌المللی است که به همکاری تجاری و اقتصادی با دولت فعلی ونزوئلا ادامه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده آماده است تا علیه هر شرکت بین المللی که به همکاری تجاری خود با نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ادامه دهد، تحریمهایی را وضع کند.

وی در اظهاراتی در شهر لیما پایتخت پرو افزود: اقدامات قاطع و شدید بین المللی لازم است تا روند انتقال قدرت در ونزوئلا تسریع شود.

از زمان آغاز بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا بیش از 4 میلیون نفر این کشور را ترک کرده اند.

بولتون اظهار داشت: ما در حال ارسال سیگنال برای طرف های سوم هستیم که می خواهند به همکاری تجاری و اقتصادی با رژیم مادورو ادامه دهند. کاملا محتاط و مراقب باشید.

اظهارات بولتون یک روز پس از آن است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی، کلیه اموال و دارایی های دولت ونزوئلا در خاک ایالات متحده را توقیف کرده است.

این در شرایطی است که خورخه آریازا وزیر خارجه ونزوئلا نیز در واکنش به فرمان اجرایی ترامپ گفت: همه گزینه ها روی میز است.

ساموئل مونکادا نماینده ونزوئلا در سازمان ملل نیز از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواسته است تا در این مساله دخالت کند.

وی گفت: این یک اقدام جنگی از سوی ایالات متحده علیه ونزوئلا است. ونزوئلا تهدیدی علیه هیچ کسی نیست و آمریکا در حال شکل دادن این تجاوز برای تسلط بر منابع نفتی ونزوئلا است.

یک منبع آگاه دولت پرو نیز که نامش فاش نشده است، گفت: بولتون در یک نشست خصوصی تاکید کرده است که تاثیر اقدام اخیر ترامپ علیه ونزوئلا 3 برابر بیشتر از تحریم های فعلی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین