کد خبر: ۶۰۳۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
رسانه گوش، چشم و جان مردم است| از بیان نواقص دولت خوشحال می‌شویم

روحانی: قرار دادن رانت اطلاعاتی در اختیار یک گروه خاص، درست نیست

رئیس‌جمهور به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه از بیان نواقص به دولت خوشحال می‌شویم، گفت: اهالی رسانه چشم، گوش و جان مردم هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

حسن روحانی در پایان جلسه هیات دولت به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و گفت: همواره کار خبرنگاری و نقش شما برای اطلاع‌رسانی به مردم بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اصولا یکی از نیازهای مهم جامعه اطلاعات از آن جامعه و جوامع دیگر است، گفت: اولین کار انسان صبح این است که می‌خواهد ببیند اولین خبر چه هست؟ انسان می‌خواهد بداند جامعه چه خبر است تا برنامه و افکارش را تنظیم کند.

روحانی: قرار دادن رانت اطلاعاتی در اختیار یک گروه خاص، درست نیست

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی بسیار مهم و دولت حامی آن است اما اینکه اطلاعات را به عنوان رانت در اختیار گروهی قرار دهیم، درست نیست.

وی خطاب به اهالی رسانه، با بیان اینکه شما واسطه اصلی بین گوش، چشم و جان مردم هستید که با اطلاعات آن را سیراب می‌کنید، گفت: ما دلمان می‌خواهد همه خبرنگاران احساس کنند مسئولیت آنها خبررسانی است؛ اگر واقعیت را در خبر تغییر دهیم نمی‌گذاریم مردم نتیجه درست بگیرند.

روحانی ادامه داد: بنابراین درخواست دولت از خبرنگاران این است که خبرنگاران آنچه در جامعه هست را به مردم اطلاع دهند و نظر نخبگان، جوانان و بانوان را به ما منتقل کنند و اگر نقصی در کار ما می‌بینند به ما بگویند که این دولت دارای این نواقص است.

رئیس دولت تدبیر امید افزود: از بیان این نواقص نه تنها خوشحال می‌شویم بلکه این را به نفع ایران می‌دانیم. البته همیشه ما براین اینکه تاکید داریم که انتقاد دلسوزانه و راهکار هم در کنارش باشد که در آن نتیجه کار بهتر انجام بگیرد.

وی یادآور شد: فشاری که وارد می‌کنند بر همه مردم ما است. این کار جنایت علیه بشریت است اما ما باید مقاومت کنیم. برای این مقاومت شما تاثیر زیادی دارید و شما باید نشاط اجتماعی ایجاد کنید. من بارها دیدم رسانه ملی از کار و تلاش پرده‌برداری می‌کند و این ارزشمند است. این تصاویر بسیار امیدوارکننده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز امکانی که در اختیار شما است فضای مجازی است و شما با یک وسیله کوچک و ساده در دستتان صدا و تصویر را ضبط می‌کنید و من هم به مهندس جهرمی دستور دادم تسهیلات ویژه برای خبرنگاران در نظر گرفته شود و هم اینترنت پرسرعت و به مناسبت روز خبرنگار خدمات برای یک سال رایگان باشد. شما در این شرایط وظایفتان بسیار سنگین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین