کد خبر: ۶۰۳۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کلاس‌های کنکور عاملی غیرموثر در موفقیت

نفرات برتر کنکو رمز موفقیت خود را در چه می‌دانند؟

نفرات برتر کنکور سراسری سال 99-1398 رمز موفقیت خود در این رقابت را سخت کوشی و برنامه ریزی مناسب می دانند و معتقدند: کلاس های کنکور عامل موثر در کسب موفقیت نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

کسب رتبه خوب در کنکور یکی از دغدغه‌های همه دانش آموزان است که قصد ادامه تحصیلات عالی در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود را دارند. هر چند سد کنکور همانند دهه‌های گذشته محکم نیست و با گسترش آموزش عالی و افزایش مراکز ظرفیت دانشگاهی تنور رقابت‌ برای قبولی در دانشگاه‌های برتر کشور همانند سابق تنگاتنگ نیست.

با وجود افزایش تعداد دانشگاه‌ها و راحت تر شدن قبولی در رشته‌های مختلف اما همچنان کنکور یکی از مقاطع مهم دانش‌آموزان است به طوری که امسال در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ دانش‌آموز در سراسر کشور با یکدیگر رقابت کردند تا آینده تحصیلی و شغلی خود را تعیین کنند.

نفرات برتر کنکو رمز موفقیت خود را در چه می‌دانند؟

در این میان برخی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با انتقاد از کیفیت پایین آموزش‌ها در مدارس معتقدند بدون حضور در کلاس‌های کنکور و حضور در موسسات تست زنی امکان موفقیت در کنکور و کسب رتبه خوب وجود ندارد.

این عقیده در حالی در بین جمعیت کنکوری کشور مطرح است که سخنان رتبه‌های برتر خلاف آن را ثابت می‌کند.

ایزدمهر احمدی نژاد رتبه اول رشته تجربی در کنکور ۹۸ گفت: در یک سال گذشته برای رسیدن به رتبه بالای کنکور تلاش بسیاری کرده و در امتحاناتی که مدرسه برای ما برگزار می‌کرد این احتمال را می‌دادم که رتبه خوبی کسب کنم.

وی افزود: برای رسیدن به این رتبه در روزهای تعطیل بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت درس می‌خواندم و در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم نیز بین ۵ تا ۶ ساعت از وقت بعد از مدرسه را به مطالعه می‌پرداختم.

این برگزیده کنکور امسال خاطرنشان کرد: از همان ابتدا به رشته پزشکی دانشگاه تهران علاقه داشته و با این هدف درس می‌خواندم.

احمدی‌نژاد تداوم در درس خواندن و تامین محیطی امن توسط خانواده را از دلایل کسب رتبه یک در کنکور عنوان کرد.

نفر نخست کنکور تجربی سال های تحصیلی دهم و یازدهم خود را در دبیرستان انرژی اتمی و سال دوازدهم نیز در یکی از دبیرستان غیردولتی تحصیل کرده است.

همچنین دانا افاضلی رتبه سوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در این زمینه اظهار داشت: حمایت خانواده و مدرسه و تلاش بسیار باعث کسب این رتبه در این گروه آزمایشی شد.

وی افزود: بعد از کلاس مدرسه هم روزی ۲ تا ۳ ساعت درس می‌خواندم که ساعات مطالعه بعد از فروردین ماه به ۵ تا ۶ ساعت افزایش یافت.

افاضلی هدف از این تلاش را تحصیل در رشته مورد علاقه خود عنوان کرد.

وی در دبیرستان غیردولتی تحصیل کرده است و از کلاس کنکور استفاده نمی‌کرد.

فاطمه جعفری رتبه هشتم کنکور از گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هم گفت: ایجاد محیط امن و آرام توسط خانواده و تلاش مستمر و مداوم باعث کسب این رتبه شد.

وی ادامه داد: در روزهای تعطیل روزی ۱۰ ساعت مطالعه می کردم که این ساعت در روزهای غیر تعطیل، بعد از مدرسه به چهار ساعت تقلیل یافت.

جعفری که دانش آموز یکی از مدارس سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) بود تنها یک سال در کلاس‌های آمادگی برای کنکور شرکت کرد.

رتبه هشتم گروه آزمایشی ریاضی تلاش خود را قبولی در رشته برق عنوان کرد که تنها افرادی قبولی در این رشته را کسب می‌کنند که رتبه زیر ۱۰۰ را کسب کنند.

همچنین محمدمهدی ابوترابی که رتبه دهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور امسال است درباره تلاش های خود گفت: از تابستان سال قبل به طور جدی درس خواندن را شروع کرده و از فروردین سال جدید به دلیل تعطیل شدن مدرسه روزی ۱۱ تا ۱۲ ساعت به مطالعه پرداختم.

ابوترابی در مدارس سمپاد مشغول به تحصیل بود و از کلاس‌های کنکور استفاده نمی‌کرد.

اظهارات رتبه‌های برتر امسال نیز بیانگر این واقعیت است که برای عبور از سد کنکور نیاز به حضور در کلاس‌های گران قیمت، داشتن معلم خصوصی و استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و دل بستن به تبلیغات موسساتی که به بهانه کسب رتبه خوب سود جویی می‌کنند، نیست.

داشتن هدف در کنار عزمی قوی می‌تواند دانش‌آموز را به صندلی دانشگاه و رشته مورد نظر خود برساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
مهم هم نیست چقدر زمان تا کنکور باقی مونده باشه، مهم تلاس و با برنامه بودن هست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین