کد خبر: ۶۰۴۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

دختر نواز شریف بازداشت شد

«مریم نواز» نایب رئیس حزب مسلم لیگ نواز و دختر نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان روز پنجشنبه در ارتباط با پرونده پولشویی در شهر لاهور بازداشت شد.
آفتاب‌‌نیوز :

گزارش رسانه های پاکستان حاکی است که بازداشت نواز توسط ماموران دیوان ملی احتساب در لاهور مرکز ایالت پنجاب صورت گرفته است.

وی که برای دیدار با نواز شریف به زندان لاهور رفته بود پس از خروج از زندان با حکم بازداشت خود از سوی دیوان احتساب رو به رو شد.

دختر نواز شریف بازداشت شد

براساس این گزارش، نایب رئیس حزب مسلم لیگ نواز چند بار از سوی دیوان ملی احتساب برای پاسخگویی درخصوص اتهام پولشویی احضار شده بود، اما وی به هیچ یک از این احضاریه ها پاسخی نداده بود به همین دلیل ماموران دیوان ملی احتساب امروز اقدام به بازداشت وی کردند.

دختر نخست وزیر پیشین پاکستان پیش تر به جرم مشارکت در پولشویی و اختلاس به هفت سال حبس محکوم شده بود و هم اکنون با قرار وثیقه آزاد است.

تنش‌ها میان دولت حزب تحریک انصاف پاکستان (حزب حاکم فعلی) و مخالفان سیاسی از جمله حزب نواز شریف در حالی تشدید شده که «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پیشیین و «مفتاح اسماعیل» وزیر پیشین دارایی در دولت حزب مسلم لیگ نواز نیز در ارتباط با پرونده های مشابه هم اکنون تحت بازداشت بسر می برند.

در عین حال رهبران حزب حاکم پاکستان به ویژه عمران خان هرگونه نرمش در قبال پرونده‌های اختلاس مالی نواز شریف و دیگر سیاسیون وابسته به حزب مسلم لیگ نواز را رد کرده و گفته است که دولت هرگز در برابر مفسدان مالی کوتاه نمی‌آید.

خانواده نوازشریف می‌گویند پرونده سازی علیه آنها با انگیزه سیاسی بوده است.

نوازشریف دیماه ۱۳۹۵ از سوی دیوان عالی پاکستان و به اتهام فساد مالی از سمت نخست وزیری برکنار شد.

او و فرزندانش «مریم، حسین و حسن نواز» بر اساس اسنادی که مؤسسه پانامایی ''موساک فونسکا' در سال‌های گذشته افشا کرد و به 'پرونده رسوایی پاناما' معروف شد، به اتهام دست داشتن در فساد مالی، مجرم شناخته شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین