کد خبر: ۶۰۴۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
ائتلاف آمریکا زمینه تنش و بحران را در منطقه حساس خلیج‌فارس بیش از پیش فراهم می‌کند

هشدار ایران نسبت به حضور اسرائیل در خلیج‌فارس: مسئولیت عواقب این اقدام برعهده آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احتمال حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس را تهدیدی آشکار علیه ایران دانست و گفت: مقابله با تهدید حضور صهیونیست‌ها در خلیج فارس حق ایران است.
هشدار ایران نسبت به حضور اسرائیل در خلیج‌فارس: مسئولیت عواقب این اقدام برعهده آمریکاست
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سیدعباس موسوی» به انتشار اخباری مبنی بر اعلام آمادگی رژیم صهیونیستی برای حضور در ائتلاف نظامی آمریکا به منظور به اصطلاح تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است اصل این ائتلاف تنش‌زا است و هرگونه حضور رژیم اشغالگر قدس در این ائتلاف که وجود نامشروعش در خاورمیانه اساس نا امنی و بی‌ثباتی است را تهدیدی آشکار علیه امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود و عاملی بحران‌آفرین و بی‌ثبات‌ساز در منطقه خلیج فارس تلقی می‌کند و در چارچوب سیاست بازدارندگی و دفاعی کشور، حق مقابله با این تهدید و دفاع از خود را محفوظ می‌دارد و در عمل به آن در چارچوب سیاست دفاعی کشور، تردیدی ندارد و مسئولیت کلیه عواقب این اقدام خطرناک برعهده رژیم آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد بود.

وی درخصوص تلاش آمریکا برای شکل‌دهی یک ائتلاف نظامی و یا برگزاری نشست امنیت دریانوردی در آینده به بهانه تامین امنیت دریانوردی در خلیج فارس گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای منطقه خلیج فارس با توجه به داشتن ۱۵۰۰ مایل ساحل در این منطقه و براساس مسئولیت تاریخی، خلیج فارس را ادامه قلمرو سرزمینی خود دانسته و خود را متعهد به تامین امنیت آن و امنیت تردد کشتی‌ها در این منطقه می‌داند و معتقد است حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس تحت هر نام و عنوانی که باشد نه تنها کمکی به تقویت امنیت در این منطقه نمی‌کند، بلکه زمینه تنش و بحران را در منطقه حساس خلیج فارس بیش از پیش فراهم می‌آورد.

هشدار ایران نسبت به حضور اسرائیل در خلیج‌فارس: مسئولیت عواقب این اقدام خطرناک برعهده آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه افرود: جمهوری اسلامی ایران مخالفت خود را با شکل‌گیری اینگونه ائتلاف‌ها اعلام و آن را اقدامی تنش‌آفرین و فریبکارانه می‌داند و برگزارکنندگان، شکل‌دهندگان و اعضای آن را به عنوان عاملین موثر در ایجاد تنش و بحران احتمالی آتی ناشی از آن در منطقه تلقی خواهد کرد.

موسوی عنوان کرد: اعلام حضور احتمالی رژیم اشغالگر قدس در ائتلاف خودخوانده نظامی در خلیج فارس، تهدیدی آشکار علیه امنیت ملی ایران است و مقابله با این تهدید در چارچوب سیاست دفاعی کشور، حق ایران است و مسئولیت کلیه عواقب این اقدام خطرناک بر عهده رژیم آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد بود.

ائتلاف آمریکایی

به گزارش ایرنا، آمریکایی‌ها در راستای سیاست‌های ایران‌هراسانه خود، به دنبال تشکیل ائتلافی در خلیج فارس هستند؛ ائتلافی که بیش از پیش به ناآرامی در این محدوده منجر خواهد شد.

تا کنون بسیاری از کشورهای جهان از جمله ژاپن، آلمان، فرانسه و اسپانیا با درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی مخالفت کرده‌اند و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز اعلام کرده که هیچ‌ درخواست رسمی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای مشارکت در ائتلاف نظامی در تنگه هرمز و آغاز مأموریت در این منطقه طرح نشده است.

تلاش‌های دو ماهه ترامپ که به اذعان کارشناسان پس از خروج از برجام توان اجماع‌سازی در جهان را از دست داده، تنها توانسته انگلیس را آنهم به صورت مشروط و رژیم صهیونیستی را که از لحاظ فنی توان مشارکت در چنین ائتلافی را ندارد، به خود جلب کند.

انگلیس روز دوشنبه ضمن اعلام پیوستن به ائتلاف آمریکا گفت که این اقدام هیچ تاثیری در تلاش این کشور برای حفظ برجام نخواهد گذاشت و کشتی‌های انگلیسی ملزم به نظارت بر تحریم‌های آمریکا نیستند.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نیز با پیوستن نیروهای این کشور به ائتلاف دریایی آمریکا موافقت کرده اما اظهار داشته که رهبری این ائتلاف به دست واشنگتن نباشد و در صورت درگیری احتمالی میان ایران و آمریکا در آب‌های خلیج فارس هیچ حضور و نقشی نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
انقدر فرصت ها این دست ان دست شد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین