کد خبر: ۶۰۴۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

اعمال حج آغاز شد

اعمال حج تمتع رسما از امروز آغاز شد. نزدیک به ۲ میلون زائر در مناسک امسال شرکت کرده‌اند.
اعمال حج آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

اعمال حج تمتع با محرم شدن زائران در شهر مکه همزمان با روز هشتم ذی‌الحجه (به تقویم عربستان) برابر با جمعه ۱۸ مردادماه آغاز می‌شود. زائران ایرانی اهل سنت نیز از صبح امروز مصادف با روز «ترویه» (روزی که زائران با نیت حج تمتع، محرم شده و از مکه به منا می‌روند) برای انجام مراسم و مناسک حج با اتوبوس به منا منتقل شده‌اند. دیگر زائران از بعدازظهر امروز مکه را به قصد وقوف (ماندن) در صحرای عرفات ترک می‌کنند تا دومین عمل واجب حج به جا آورده شود.

در غروب نهم ذی‌الحجه برابر با شنبه ۱۹ مردادماه زائران از عرفات خارج شده و پیاده به سمت صحرای مشعر حرمت می‌کنند و تا صبحگاه در این سرزمین خواهند ماند. این سومین عمل واجب در حج است. اعمال زائران در سرزمین منا با رمی جمرات (سنگ زدن به ستون‌های نماد شیطان)، قربانی و کوتاه کردن موی سر و ناخن (حلق و تقصیر) تا روز ۲۲ مردادماه ادامه خواهد داشت. زائران سپس به مکه بازمی‌گردند تا اعمال پایانی حج تمتع را با طواف در خانه خدا انجام دهند.

سخنگوی وزارت حج عربستان اعلام کرده که برای اقامت زائران در عرفات و منا، بیش از ۳۵۰ هزار چادر برپا شده است.

این وزارتخانه همچنین از صدور یک میلیون و ۸۰۰ هزار روادید الکترونیکی حج خبر داده است. مدیرکل اداره گذرنامه عربستان نیز در روز چهارشنبه اعلام کرد: بیش از یک میلیون و ۸۴۰ هزار زائر برای شرکت در مناسک حج، به عربستان وارد شده‌اند.

اداره گذرنامه عربستان از همه حجاج خواسته به مدت زمان اقامت قانونی خود بر اساس روادید صادر شده پایبند بمانند و پس از پایان فریضه حج از این کشور خارج شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین