کد خبر: ۶۰۴۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
/سرمقاله-واشنگتن پست/

خون لاتین تبارهای ایالات متحده از بی‌توجهی دولت به جوش آمده

۳۹ تن از لاتین‌تبارهای ساکن ایالات متحده در سرمقاله‌ای به حملات اخیر در این کشور پرداخته و آن را تقبیح کردند.
خون لاتین تبارهای ایالات متحده از بی‌توجهی دولت به جوش آمده
آفتاب‌‌نیوز :

این ۳۹ تن از لاتین تبارهای ایالات متحده در سرمقاله‌ای برای روزنامه واشنگتن پست نوشتند: «تیراندازی مرگبار اخیر در الپاسو، تگزاس حمله به شهری بود که بسیاری از لاتین تبارها در آن ساکن هستند. این شهر همچنین یکی از امن‌ترین شهرها در سال‌های گذشته بوده و حالا شهری است که در جریان تیراندازی اخیر که شنبه (گذشته) صبح رخ داد، تعداد افرادی که کشته شدند تقریبا به اندازه افرادی بود که در سال گذشته کشته شدند. الپاسو شهری است که بیش از ۸۰ درصد سکنه آن را لاتین‌ها از جمله بسیاری از مهاجران تشکیل می‌دهند. خب، اقدام خشونت‌آمیز روز شنبه چیست: یک جنایت به دقت هدفمند و حساب شده از روی انزجار علیه لاتین تبارها و جامعه مهاجران. این یک اقدام "تروریسم داخلی" است.

خیلی‌ها نمی‌خواهند این را بشوند یا باور کنند: لاتین تبارهای این کشور در معرض حمله قرار دارند. سیاهپوستان و رنگین پوستان در این کشور در معرض حمله هستند و مهاجران همینطور و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بر زبانه‌های آتش انزجار، تفرقه و تعصب علیه ما و همینطور مهاجران و شهروندان آمریکایی می‌دمد. اگرچه این نوع حملات سال‌هاست که در کشور رخ می‌دهد، اما حال دارد به یک رویداد اپیدمی و فراگیر تبدیل می‌شود که به سرعت بر بیشتر جوامع تاثیر می‌گذارد و یک تهدید جدی و واقعی برای کشور ماست. رئیس جمهوری همچنین در حال حمایت از ملی گرایان سفیدپوست به ویژه با حمایت از سخنرانی‌های انزجاری و به صورت ضمنی حمایت از خشونت است.

ما در کنار ده‌ها تن دیگر از رهبران لاتین تبار از رهبری دو حزب سیاسی آمریکا می‌خواهیم تا در کنار همه مردم این کشور بایستند و با افتخار اذعان کنند که تنوع در کشور ما بزرگترین توانایی است. رهبران ما باید شجاعت ایستادگی در مقابل این انزجار را نه با حرف بلکه با اقداماتی در راستای حفاظت و دفاع از هموطنان آمریکایی خود داشته باشند.

ما نمی‌توانیم رفتار زننده و پست تیراندازی را که روز شنبه آن حمله را انجام داد، اقدامات سایرین را که دست به رفتارهای مشابه می‌زنند، تنها با بیماری یا مسائل مربوط به سلامت روان توجیه کنیم. این رفتارها به صورت شفاف، انزجار و نفرت، ملی‌گرایی سفید پوست و ناشی از لفاظی غیرمسئولانه است. به صورت غیرمستقیم می‌گوییم که مسلمانان نباید اجازه وارد شدن به این کشور را داشته باشند، به مردم نسبت به حملات از سوی لاتین تبارها و مهاجران هشدار می‌دهیم (همانطور که در مانیفست فرد مظنون به تیراندازی آمده)، شعارهای "آنها را برگردانید" را ترغیب می‌کنیم و نئونازی‌ها و برتری‌جویان سفیدپوست را افراد بسیار خوبی می‌دانیم؛ همگی اینها مثال‌هایی از لفاظی‌هایی هستند که انزجار و نفرت و خشونت از آنها ناشی می‌شوند. ما پیامدهای آنها را در داستان‌های قربانیان و خانواده‌های ایشان می‌بینیم که برایشان گریه و زاری می‌کنند؛ در گریه‌های آنهایی که این زخم‌ها را به دوش می‌کشند.

یک اختلاط مسموم از سلاح و انزجار، مشکل‌ساز است. دور نگهداشتن سلاح از دست این افرادی که مرتکب خشونت می‌شوند، بخش مهم این پاسخ است و سنای آمریکا باید به سرعت اقدامی را در راستای تصویب قانون بررسی سابقه و پیشینه انجام دهد، قوانین را به‌روز کند و بر قوانین و مقرراتی که چالش‌های آمریکای قرن ۲۱ را مورد رسیدگی قرار می‌دهد،‌ تاکید داشته باشد.

و باز هم، رسیدگی به ریشه اصلی این مشکل، توقف تفرقه، قطبی کردن و تبلیغ و انتشار لفاظی‌های غیرانسانی که اقدامات از روی انزجار را ترغیب می‌کند، مهم است. واشنگتن هم باید اقدامی انجام دهد و کنگره باید این دولت را به مسئولیت پذیری این مساله وا دارد تا مطمئن شود گروه‌هایی که تئوری‌های خطرناک توطئه و انزجار را ترویج می‌دهند، تروریست‌های خانگی معرفی شوند و این گروه‌ها شامل کوکلاس کلان‌ها، نئونازی‌ها،‌ سر کچل‌های نژادپرست و سایر برتری جویان سفیدپوست و ایده آلیست‌های جدایی طلب هستند.

افراط‌گرایی خشن خانگی از سوی ملی گرایان سفیدپوست بر آمریکایی‌ها با هر سابقه‌ای و پیشینه‌ای تاثیر می‌گذارد. روز شنبه، این تاثیر برای جامعه لاتین تبار بود و کمی قبل‌تر، عبادتگاه یهودیان در پیتسبورگ و کمی قبل‌تر از آن هم مسجد مسلمانان در کالیفرنیا و محل عبادت و تدریس انجیل برای آفریقایی – آمریکایی‌ها در چارلستون. اپیدمی خشونت سلاح بیشتر بر جرایم ناشی از انزجار و نفرت دامن می‌زند. از زمان قتل عام ۲۰ کودک در سندی هوک در ۲۰۱۲، ۲۱۹۳ مورد تیراندازی رخ داده که به مرگ ۲۴۷۸ تن و زخمی شدن بیش از ۹۰۰۰ تن دیگر از جمله تیراندازی در دیتون، اوهایو منجر شده است. ما همگی مرتبط هستیم و باید درباره آن صحبت کنیم.

دولت باید به صورت علنی اعلام کند که اقدامات پلیسی و اخراج در مناطقی که تحت تاثیر این خشونت قرار گرفته‌اند را تعلیق می‌کند تا قربانیان بتوانند از خدمات درمانی مناسب و حمایت‌هایی که نیازش را دارند به دور از موقعیت مهاجرتی‌شان بهره ببرند.

ما در کنار این کشور می‌ایستیم و برای التیام آن کارهای زیادی باید انجام دهیم. اما در یک چهارراه حساس قرار داریم؛ آیا باید به صبر در مقابل این خشونت و قتل‌عام هموطنانمان و بشر بر اساس مذهب، ملیت اصلی یا رنگ پوست ادامه دهیم؟ آیا به خودمان اجازه دهیم تا دچار اختلاف و تفرقه شویم؟ ما خیلی بهتر از این هستیم. ما می‌دانیم که بهتر هستیم.»

نویسندگان این سرمقاله را ۳۹ تن از رهبران لاتین تبار ایالات متحده تشکیل می‌دهند؛ استفانی والنسیا، موسس لابراتوارهای "Equis"، یوآخین کاسترو دموکرات و نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس اداره لاتین تبارهای کنگره، آنا ماریا آرچیلا، مدیر اجرایی مرکز دموکراسی مردمی، کریستینا خیمنز، مدیر اجرایی کمپانی "ما آرزو می‌کنیم"، لوئیس میراندا، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، لویس میراندا جونیور، هیات مدیره صندوق پیروزی لاتین و رئیس موسس فدراسیون لاتین تبار. ۳۳ تن دیگر از رهبران لاتین تبار آمریکایی نیز این سرمقاله را امضا کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین