کد خبر: ۶۰۴۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱

چین به بریتانیا هشدار داد

چین ضمن اعتراض به دخالت های بریتانیا در امور داخلی هنگ کنگ، به این کشور هشدار داد بی درنگ به دخالت در امور این منطقه که دخالت در امور داخلی چین است پایان دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین روز شنبه گفت هرگز به کشورهای خارجی اجازه دخالت در امور هنگ کنگ را نمی دهیم هنگ کنگ امروز یک منطقه اداری ویژه جمهوری خلق چین است و دیگر منطقه استعماری انگلستان نیست.

«هوا چون یینگ» تصریح کرد: انگلستان نه حق مالکیت، نه حق مدیریت و نه حق نظارت بر هنگ گنگ را ندارد به هیچ وجه به کشورهای خارجی اجازه دخالت در امور هنگ کنگ نمی دهیم.

وی تاکید کرد طبق قانون پایه هنگ کنگ، مسئولیت امور خارجی این منطقه بر عهده دولت مرکزی چین است دولت انگلستان مستقیما از طریق تلفن رییس اجرایی هنگ کنگ را تحت فشار قرار داده که یک اشتباه است.

هوا از لندن خواست بی درنگ به دخالت در امور هنگ گنگ و امور داخلی چین و دامن زدن به تنش های این منطقه پایان دهد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلستان مدعی شده بود که «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلستان در خصوص اوضاع هنگ کنگ با رییس منطقه اداری ویژه هنگ کنگ تلفنی گفت و گو کرده است.

نا آرامی های هنگ کنگ از دو ماه پیش به دلیل اعتراض به لایحه استرداد متهمان به چین آغاز شد ولی اگر چه بعد از دو هفته از آغاز نارامی ها، خانم «کری لام» رئیس اجرایی هنگ کنگ اعلام کرد «لایحه استرداد مرده» است اما معترضان به این لایحه همچنان خیابان‌های این دولت‌ شهر را ترک نمی کنند و خواهان اصلاحات دموکراتیک هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین