کد خبر: ۶۰۴۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
نشریه "نشنال اینترست" مطرح کرد؛

سلاح و برگ برنده ایران در جنگ دریایی با آمریکا

مین‌های دریایی ممکن است در ظاهر جذاب به نظر نرسند اما موثر و کارآمد هستند و می‌توانند باعث غرق شدن برخی از ناوهای جنگی امریکایی شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- نشریه "نشنال اینترست" با اشاره به تهدید متوجه از جانب مین‌های دریایی برای نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس می‌نویسد: "موشک‌های مافوق صوت و قایق‌های تندرو ممکن است به عنوان تهدیدات اصلی متوجه از سوی ایران برای نیروی دریایی امریکا مطرح شوند با این حال، مین‌های دریایی یکی از کشنده‌ترین تهدیدات برای ناوهای جنگی امروز هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه افزوده است: این مین‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. با افزایش تنش میان ایران و امریکا نیاز به حفاظت از ناوهای امریکایی در برابر مین‌ها به سرعت رو به رشد است. گزارش تازه‌ای از ProPublica نشان می‌دهد که ناوهای امریکایی به سختنی می‌توانند مسیرهای جایگزین به جای مسیرهای مین‌گذاری‌شده را انتخاب کرده و بپیمایند".

سلاح و برگ برنده ایران در جنگ با آمریکا

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "همچنین، در این گزارش آمده که کار دشواری پیش‌روی نیروی دریایی امریکا برای تقویت قابلیت مین‌زدایی است. در این میان نیروی دریایی امریکا ماموریت مقابله با مین را دارد که بسته‌ای شامل حسگرها، پهپادها و بالگردها برای فراهم کردن شرایط برای ناو به منظور مین‌زدایی است. با این حال، بخش اصلی این بسته یک وسیله نقلیه بدون سرنشین بر روی سطح است: قایقی سبک به منظور حمل تجهیزات شاسایی و خنثی‌سازی مین تا ناو بتواند در فاصله‌ای مطمئن حرکت کند. با این حال، گفته شده که ادغام این تجهیزات مجهز بر روی ناوها تا سال 2019 میلادی نیز به احتمال زیاد تکمیل نخواهد شد. در این میان، نیروی دریایی امریکا نمی‌خواهد هزینه زیادی را برای جایگزینی این بسته پیشنهادی ضدمین در تمام ناوهای خود صرف کند. با این حال، در آینده مین‌ها می‌توانند راهی ساده برای پیچیده‌تر شدن وضعیت در دریای چین جنوبی و یا توسط روسیه در آب‌های کشورهای حوزه بالتیک باشند. نسل بعدی مین‌ها احتمالا متحرک‌تر و مستقل‌تر خواهند بود که ماموریت مین‌زدایی را دشوارتر خواهد ساخت".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین