کد خبر: ۶۰۴۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
وزیر علوم خبر داد

آخرین پیگیری‌های وزارت علوم درباره احکام سنگین دانشجویان بازداشتی

وزیر علوم در تشریح آخرین پیگیری‌های این وزارتخانه در مورد احکام سنگین دانشجویان بازداشتی گفت: از دانشگاه‌ها درخواست داریم که اسامی این دانشجویان را به معاونت حقوقی وزارت علوم ارسال کنند تا راه‌های کمک به این دانشجویان مورد بررسی قرار گیرد.
آخرین پیگیری‌های وزارت علوم درباره احکام سنگین دانشجویان بازداشتی
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر منصور غلامی در نشست خبری که امروز به منظور تجلیل از خبرنگاران برگزار شد، به آخرین پیگیری‌های احکام سنگین دانشجویان بازداشتی از سوی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: ما در مواردی که این دانشجویان دچار مشکلات و مسائل قضایی می‌شوند، اگر به حوزه دانشجویی و فعالیت‌های دانشگاهی آنها مرتبط باشد، پیگیری کرده و البته ابتدا تلاش می‌کنیم که از بروز این مشکلات پیشگیری شود؛ چرا که بسیاری از دانشجویان تجربه لازم برای احتراز از تخلفات قانونی ندارند، اما در مواردی هم که دانشجویان با مشکل مواجه می‌شوند، وزارت علوم تلاش می‌کند با کمک به این افراد میزان آسیب‌ها به حداقل برسد یا هیچ آسیبی به دانشجویان وارد نشود.

وی در ادامه تصریح کرد: زمانی که برخوردهای قضایی با دانشجویان مربوط به مسائل خارج دانشگاه باشد، مسئولان قضایی با این دانشجویان همانند شهروندان دیگر برخورد می‌کنند. اگرچه سال گذشته قوه قضاییه همکاری‌های خوبی با وزارت علوم در خصوص پرونده‌های این دانشجویان داشتند.

دکتر غلامی خاطر نشان کرد: زمانی که پرونده‌های قضایی دانشجویان باز شده باشند این پرونده‌ها روند طبیعی خود را طی می‌کند، اما در خصوص پرونده‌هایی که هنوز باز نشده، ما تلاش می‌کنیم آن پرونده به عدم صدور حکم یا حکم سنگین ختم شود.

دکتر غلامی خاطر نشان کرد: در مورد برخی از پرونده‌ها با بررسی‌هایی که انجام دادیم، در دادگاه تجدیدنظر احکام صادر شده اصلاح شد و در حال حاضر هم از دانشگاه‌ها درخواست کردیم در مواردی که دانشجویان حکم سنگین دریافت کرده بودند، اسامی آنها به دفتر حقوقی وزارت علوم ارسال شود تا راه‌های حمایت و کمک به این دانشجویان مورد بررسی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین