کد خبر: ۶۰۴۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱

میلیون‌ها زائر بر گرد کعبه+تصاویر

حج یکی از پنج رکن اساسی اسلام است که هر مسلمانی که به اندازه کافی از سلامت برخوردار باشد باید دستکم یکبار در زندگی دنیوی خود مناسک آن را انجام دهد. این سفر پنج روزه به معنای اتحاد میان مسلمانان است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- خبرگزاری "آسوشیتدپرس" تصاویری را از انجام مناسک دینی 2.5 میلیون نفر از حجاج در کوه عرفات در عربستان منتنشر کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این خبرگزاری اشاره کرده که در حج امسال افرادی از سوی دولت عربستان موظف به کمک‌رسانی به زائران به خصوص سالمندان شده‌اند. همچنین، نظامیان و نیروهای انتظامی عربستان نیز شرایط را برای عبور و مرور حجاج تسهیل کرده‌اند تا از وقوع حادثه‌ای تلخ مشابه حادثه جانباختن حدود 2.300 زائر در سال 2015 میلادی در جریان انجام مناسک حج جلوگیری شود.

مراسم انجام فرایض دینی در کوه عرفات توسط حجاح در روز شنبه انجام شد. در روز حج نهم ماه ذی الحجه معروف به روز عرفه، زائران از منا به عرفات می‌روند تا مهمترین بخش از آیین‌های حج را برگزار کنند. خطبه حج و لبیک و دعا و نمازهای ظهر و عصر در عرفات خوانده می‌شود. شامگاه، حج‌گذاران به (مُزدَلِفه) یا گردآمدگاه بازمی‌گردند.

مناسک حج دو میلیون مسلمان

خبرگزاری "فرانسه" نیز با انتشار گزارشی می‌نویسد: "برای هر مسلمان که از توانایی جسمانی و مالی برخوردار است، زیارت حج دستکم یک بار در تمام عمر آن فرد الزامی است. این سفری پنج روزه با هدف نزدیکتر شدن زائر به خدا و اتحاد و گردهم آمدن مسلمانان در یک محل خاص است. چادرهای زیادی برای پذیرایی از حجم بسیار زیاد زائرانی که از سرتاسر جهان به عربستان سفر کرد‌ه‌اند در نظر گرفته شده است.

در این مناسک هدف دور شدن از ثروت و مادی‌گرایی است. حج نمایش اتحاد مسلمانان است و آنان با لباس‌های سفید رنگ متحد الشکل به مناسک حج می‌پردازند. خانم‌ها نیز نباید آرایش کنند و یا لاک ناخن داشته باشند. مسلمان به دور کعبه برخلاف جهت چرخش عقربه‌های ساعت می‌چرخند. این نمادی از اصل توحید یا یگانگی خدا در اسلام است که مسلمانان جهان با نماز روزانه رو به کعبه، قبله خود، آن را یادآور می‌شوند. امسال بیش از 1.8 میلیون زائر از سراسر جهان به عربستان سفر کرده‌اند. سال گذشته نیز 2.4 میلیون مسلمان در حج شرکت کرده بودند".

خبرگزاری "فرانسه" در ادامه اشاره می‌کند که حج امسال در حالی برگزار می‌شود که تنش سیاسی میان عربستان و ایران در جریان بوده و درگیری در یمن، سوریه و لیبی در جریان است. همچنین، اقلیت اویغوری در چین نیز با سرکوب دولتی مواجه است. اقلیت مسلمان روهینگیایی در برمه و اقلیت مسلمانان کشمیر هندوستان نیز با مشکلات زیادی مواجه هستند.

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مسری امسال، اجازه ورود زائران از کشور کنگو از سوی دولت عربستان صادر نشده است. پادشاه عربستان از بازماندگان قربانیان حادثه تیراندازی در نیوزیلند به عنوان مهمانان ویژه حج امسال دعوت به عمل آورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
چقدر خوبه. چه تبلیغی کرده شرکت DHL
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین