کد خبر: ۶۰۴۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

اوکراین به حضور «پوتین» در کریمه اعتراض کرد

حضور رئیس جمهور روسیه در پایتخت شبه جزیره کریمه، اعتراض وزارت خارجه اوکراین را به همراه داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در شبه جزیره کریمه با اعتراض اوکراین مواجه شد.

به نوشته وبگاه «رادیو اروپای آزاد» ولادیمیر پوتین روز شنبه برای شرکت در یک جشنواره با موتور عازم «سواستوپول» پایتخت کریمه شد. پوتین به عنوان مهمان افتخاری در این مراسم که با میزبانی باشگاه دوچرخه سواری «نایت والوز» برگزار شد، حضور یافت.

متعاقب این رویداد، وزارت خارجه اوکراین روز یکشنبه نسبت به حضور پوتین در این مراسم اعتراض کرد و مدعی شد این اقدام رئیس جمهور روسیه نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است. وزارت خارجه اوکراین در بیانیه خود ادعا کرده که کریمه بخشی از این کشور است.

بر اساس این گزارش، تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه تصاویری از پوتین در حالی که کاپشن چرم بر تن داشت و سوار یک موتور بود را در شهر سواستوپول نمایش داد. به دنبال حضور رئیس جمهور روسیه در این شهر جمعی از هواداران پوتین با او عکس سلفی گرفتند.

شبه جزیره کریمه خط جدایی میان حامیان اتحادیه اروپا و روسیه ‌است و حدود ۶۰ درصد از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری این شبه جزیره، روس تبارند. این شبه جزیره در سال ۲۰۱۴ و پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن روس‌گرایان در شرق اوکراین، در جریان یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و بار دیگر به روسیه پیوست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین