کد خبر: ۶۰۴۶۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

از چه تمرین‌هایی برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی کودکان استفاده کنید؟

برای اینکه بتوانید در منزل به کودک خود زبان بیاموزید، اشکالی ندارد اگر که سطح زبان انگلیسی شما در مقطع پیشرفته نباشد. مهمترین مسئله این است که شما قصد انجام این کار را داشته باشید و کودکان خود را تشویق به یادگیری و استفاده از زبان دوم کنید.
آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از والدین مایل هستند که کودک آن‌ها از سنین پایین به یادگیری و صحبت کردن به زبان دوم بپردازد. این به دلیل آن است که توان استفاده از یک زبان رایج دیگر همانند زبان انگلیسی، فواید بسیاری برای کودکان در سنین کودکی و بزرگسالی خواهد داشت.

یادگیری یک زبان جدید در سنین کودکی دارای مزیت‌های بسیاری برای سلامتی ذهن کودکان و همچنین فواید گوناگونی در ارتباط با شغل و تحصیل آن‌ها در سنین بزرگسالی خواهد داشت. به همین جهت بسیاری از والدین مایل هستند که کودک آن‌ها از سنین کم به یادگیری و درک یک زبان دیگر مشغول شود. کلاس‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای کودکان و همچنین دوره‌های مکالمه انگلیسی بزرگسالان آموزش زبان دایلو می‌تواند در این زمینه به شما بسیار کمک کند.

از چه تمرین‌هایی برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی کودکان استفاده کنید؟

نحوه و متد آموزش زبان به کودکان بسیار اهمیت دارد و لازم است یادگیری به طور مداوم با سرگرمی صورت گیرد تا کودکان بتوانند به شکل بهتری زبان بیاموزند. اما برای والدین بسیار جای سوال است که در کنار آموزش های کلاسی، چه تمرین‌ها و سرگرمی‌هایی را می‌توانند برای کودک خود در منزل فراهم کنند تا انگیزه فرزند آن‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی بیشتر گردد.

برای اینکه بتوانید در منزل به کودک خود زبان بیاموزید، اشکالی ندارد اگر که سطح زبان انگلیسی شما در مقطع پیشرفته نباشد. مهمترین مسئله این است که شما قصد انجام این کار را داشته باشید و کودکان خود را تشویق به یادگیری و استفاده از زبان دوم کنید. تشویق والدین تاثیر بسیاری در روند پیشرفت کودکان در یادگیری زبان خواهد داشت. نگران این نباشید اگر کودک شما به سرعت شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی نمی کند و یا در درک عبارت ها کند عمل می کند.

کودکان مدت زمان معینی را برای درک بهتر زبان نیاز دارند. در کلاس های آموزشی نیز سعی می شود که کودکان با انجام تمرینات مناسب سن خود بتوانند به تدریج با قرار دادن کلمات در کنار هم جمله سازی کنند. کافیست که کمی صبور باشید تا آن ها پس از مدتی شروع به صحبت کردن کنند. در مدت یادگیری زبان، لازم است که توسط مربی کودک خود، یک برنامه آموزشی طراحی گردد تا یادگیری و آموزش به صورت منظم صورت گیرد.

برای کلاس های کودک توصیه می شود که آموزش به صورت کوتاه و مکرر باشد و از آموزش هایی که جلسات به شکل طولانی برگزار می شود و غیر مکرر است جلوگیری شود. می توان گفت برای هر کودک 20 دقیقه آموزش به زبان ساده همراه با سرگرمی می تواند کافی باشد. شما می توانید به تدریج مدت زمان آموزش زبان برای کودک خود را همانطور که آن ها بزرگ تر می شوند و طول زمان تمرکز آن ها افزایش پیدا می کند بیشتر کنید. برای اینکه بتوانید کودک خود را متمرکز بر روی فعالیت ها قرار دهید، سعی کنید که سرگرمی ها و فعالیت های آموزشی به شکل کوتاه و متفاوت باشد.

سعی کنید که برخی فعالیت های آموزشی را در زمان های مشخصی از روز به صورت روزانه انجام دهید. کودکان احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری می کنند، اگر که آن ها از برنامه آموزشی و فعالیت ها از قبل مطلع باشند و با انجام آن ها تجربه خوبی در ذهن آن ها شکل گرفته باشد. برای مثال شما می توانید یک بازی به زبان انگلیسی را هر روز پس از مدرسه با کودک خود انجام دهید و یا به خواندن یک داستان به زبان انگلیسی قبل از خواب بپردازید.

اگر که شما در خانه فضای کافی دارید، می توانید یک گوشه از منزل را به زبان انگلیسی اختصاص دهید و در آن هر چیز که مرتبط با زبان انگلیسی است را نگه داری کنید. برای مثال کتاب ها، بازی ها، انیمیشن های زبان انگلیسی و یا چیز هایی که کودک شما درست کرده است را در آن بخش قرار دهید. به خاطر داشته باشید برای یادگیری و درک بهتر زبان کودکان، تکرار بسیار اهمیت دارد. کودکان اغلب نیاز دارند که کلمات و عبارت ها را چندین بار بشنوند تا احساس کنند آماده هستند که خودشان این کلمات را تلفظ کنند. در دوره های آموزش زبان کودک دایلو تکرار عبارت ها همراه با آهنگ و شعر صورت می گیرد تا کودکان بتوانند درک بهتری از کلمات داشته باشند و آن ها را بهتر به خاطر بسپارند.

کودکان به صورت طبیعی هنگامی که سرگرم انجام فعالیت می شوند می آموزند. نوع فعالیت های آموزشی بستگی به سنین کودکان دارد. برای مثال استفاده از فلش کارت ها یک روش بسیار موثر برای آموزش و مرور کلمات و عبارت ها می باشد و بازی های آموزشی بسیار متنوعی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از فلش کارت ها انجام دهید. مربیان آموزش زبان کودک تجربه بسیار خوبی در آموزش به کودکان با استفاده از بازی و سرگرمی دارند. برای اینکه بتوانید روش های موثر برای ارائه تمرین و آموزش به کودک خود در منزل را فرا بگیرید، می توانید با مربیان با تجربه زبان کودک مشورت کنید.

آموزش زبان به کودکان در منزل در کنار آموزش های کلاسی مزیت های بسیاری برای تقویت زبان کودک شما خواهد داشت. شما می توانید با استفاده از انواع اشیاء موجود در خانه به تمرین کردن و یادگیری زبان کودک خود کمک کنید. برای مثال شما می توانید هنگامی که کودک شما در حال انتخاب لباس مورد علاقه خود است، درباره لباس ها به زبان انگلیسی صحبت کنید. مثلا می توانید بگویید "آیا دوست داری لباس آبی رنگ را بپوشی؟" و به این شکل شروع کنید رنگ ها را به زبان انگلیسی به کودک خود آموزش دهید.

یکی از فعالیت های دیگر می تواند تمرین کردن و توسعه دایره لغات برای اسباب بازی ها و وسایل در خانه باشد. هنگامی که شما در حال کمک کردن به کودک خود برای تمیز و مرتب کردن اتاق هستید، می توانید نام و رنگ وسایل گوناگون را اشاره کنید و سپس آن را در جای مناسب خود قرار دهید. یک مثال دیگر اینکه می توانید کلمات مرتبط با انواع غذا ها و خوراکی ها را در هنگام آشپزی و یا رفتن به خرید آموزش دهید.

برای مثال هنگامی که با کودک خود به منظور خرید کردن به فروشگاه می روید، می توانید لیستی از آیتم هایی که می خواهید تهیه کنید را به کودک خود دهید و از او بخواهید که محل آن ها را پیدا کند. شما می توانید از تصاویر یا کلمات استفاده کنید که این روش بستگی به سن کودک شما خواهد داشت. سپس هنگامی که به خانه برگشتید به مرور کلمات و آن چه که خریده اید بپردازید.

معمولا در کلاس های آموزش زبان کودک علاوه بر یادگیری در کلاس ها، تمرینات و فعالیت های آموزشی و سرگرمی مناسبی به عنوان تمرین در منزل به والدین ارائه می گردد تا کودکان بتوانند به صورت پیوسته پیشرفت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین