کد خبر: ۶۰۴۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

نامه شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت به نمایندگان مجلس

آقایان می‌گویند آیین‌نامه وزارت علوم شده است، قانون است. آری؛ همه در قانون برابرند اما همه در قانون‌گذاری برابر نیستند. چرا نخبگان کشور که در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند نمی‌توانند درس خود را در مدت 8 یا 9 ترمه اتمام برسانند؟ جز این است که با صدها مشکل معیشتی و اجتماعی مواجه بوده‌اند؟ خواسته‌ی ما روشن و مبرهن است: تغییر آیین‌نامه‌ی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و افزایش سنوات رایگان تحصیلی و همچنین ابلاغ سنوات رایگان آموزشی 9 ترم در دانشکده‌های دانشگاه علم و صنعت.
آفتاب‌‌نیوز :

چند تن از اعضای شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت ایران طی جلسه‌ای با طیبه سیاوشی و فاطمه سعیدی، نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، ضمن مطرح کردن مشکلات دانشگاه، خواستار اقدام جدی در راستای حل این مشکلات شدند و مقرر شد که پیگیری‌های لازم درجهت رفع این مشکلات از سوی نمایندگان صورت گیرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس، ضمن بیان مشکلات این دانشگاه، خواستار پیگیری و حل این مشکلات از سوی نمایندگان مجلس شد.

نامه شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت به نمایندگان مجلس

متن این نامه به شرح زیر است:

سرکار خانم طیبه سیاوش، سرکار خانم فاطمه سعیدی و جناب آقای محمود صادقی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام

احتراما پیرامون جلسه اسفند ماه سال 1397 با حضور شما نمایندگان محترم و سایر همراهانتان با اعضای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران، به استحضار می‌رساند از آنجا که گفتار انسان‌ها به اعتبار رفتار و عمل آنان است که باید مورد ارزشیابی قرار بگیرد، برا آن شدیم که با یادآوری چندباره مطالبات‌مان و همچنین وعده‌های شما دال بر تحقق مطالبات، ملاحظاتی را نیز به قلم آوریم.

برخوردهای قضایی اخیر با دانشجویان آرمانخواه، آنانی که همواره همه‌ی هم و غم و اراده‌شان بر بهروزی و بهزیستی محرومترین دانشجویان استوار بود، تنها یک پیام روشن را به دنبال دارد و آن رانده شدن مطالبات و دانشجویان اصیل دانشگاه به زیر قالیچه است. ولی همچنان در زیر پوست دانشگاه، آن شبح بی‌قرار، آن آرمان بر زمین مانده، آن توسعه، آن برابری، آن آزادی، در میل عظیم برادری که آرمانی بسیط‌تر است، خود را باز تولید می‌کند و دست و پا زنان همچنان به شماها که امیدی خلق نکرده‌اید با نوشتن این نامه، امید را ما به شما هدیه میدهیم که در دوران تعلیق استراتژی همچنان بر مدنیت پای فشارده‌ایم و مطالبات و شکایات خود را چند باره و بصورت مکتوب با شماها روی کاغذ می‌آوریم. البته باید عنوان کنیم تا زمانی که همکلاسی‌های‌مان روزها و شب‌ها را در حبس سپری می‌کنند، بیان هر مطالبه دیگری جز آزادی این فرزندان وطن، مضحک و بی‌مورد می نماید، اما می‌خواهیم بگوییم چراغی که بر افروخته‌اند خاموش‌شدنی نیست. با رویی شرمگین و تنی زخم خورده مخاطب‌تان قرار داده‌ایم. قلم نیز از متانت و مظلومیت این دانشجویان شرم می‌کند. بجاست که در این روزهای آخر دوره نمایندگی... کلمه مقاومت و مبارزه را حداقل برای خودتان زنده نگاه داشته و استراتژیتان را معطوف به سیاستی کنید که از زهدان مردم رنج‌دیده بلند شده است. حال به بیان مطالباتی می‌پردازیم که بدیهی‌ترین حقوق دانشجویان بوده اما منصوبان دولت تکرار می‌کنیم در دانشگاه از ارائه این مطالبات نیز سر باز می‌زنند.

1- سنوات آموزشی؛ آقایان می‌گویند آیین‌نامه وزارت علوم شده است، قانون است. آری؛ همه در قانون برابرند اما همه در قانون‌گذاری برابر نیستند. چرا نخبگان کشور که در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند نمی‌توانند درس خود را در مدت 8 یا 9 ترمه اتمام برسانند؟ جز این است که با صدها مشکل معیشتی و اجتماعی مواجه بوده‌اند؟ خواسته‌ی ما روشن و مبرهن است: تغییر آیین‌نامه‌ی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و افزایش سنوات رایگان تحصیلی و همچنین ابلاغ سنوات رایگان آموزشی 9 ترم در دانشکده‌های دانشگاه علم و صنعت.

2- کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دختران و پسران، به طوری که پیش‌بینی می‌گردد برای ترم آینده بیش از 150 نفر کمبود ظرفیت در خوابگاه دختران داشته باشیم.

3- اخذ هزینه بابت دروس جبرانی در مقطع ارشد (ارجاع به رای دیوان عدالت اداری) و کسر نمره پایان‌نامه در مقطع ارشد (با رای دیوان عدالت اداری این موضوع نیز خلاف قانون می‌باشد، که معاونت محترم آموزشی با افتخار در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با هیئت رئیسه ادعا می‌کنند که رای دیوان عدالت اداری اشتباه است و در این دانشگاه اجرایی نخواهد شد.

4- با توجه به کیفیت پایین پیمانکاران دانشگاه و استمرار و ابقای آنان توسط مسئولین دانشگاهی، شورای صنفی خواستار انتشار دقیق ردیف بودجه دانشگاه و بررسی ابعاد قراردادهای پیمانکاران و در صورت لزوم ورود سازمان بازرسی کل کشور به این مسائل می‌باشد.

5- اجاره دادن بیش از حد امکانات ورزشی دانشگاه نظیر استخر، استادیوم و سالن‌های ورزشی به پیمانکاران خارج از دانشگاه.

6- ... در اختیار قراردادن فیلم‌های دوربین‌های مداربسته دانشگاه به یک سری از دانشجویان خاص، که طی یک نامه جداگانه به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد اما پیگیری مشهودی صورت نگرفته است.

7- عملکرد خارج از قانون دبیر کمیته انضباطی... که به کرات به اطلاع معاون محترم دانشجویی و ریاست محترم دانشگاه رسانده‌ایم.

8- با توجه به نامه شماره 98497/6 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرو دستورالعمل مدیریت سبز در دانشگاه‌ها، یکی از شاخص‌های مدیریت سبز در بخش نهم و در بند چهارم تحت "تامین دوچرخه در محیطهای دانشگاهی و خوابگاهی به منظور استفاده در مسیرهای طولانی در محیطهای مذکور" عنوان شده است که بارها شورای صنفی درخواست ایجاد ایستگاه دوچرخه را، همانند ایستگاه دوچرخه محوطه دانشگاه صنعتی شریف، با مسئولین مربوطه مطرح کرده است و با صحبت‌های شورای صنفی حتی برای تامین دوچرخه‌ها نیز شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد. با وجود تمامی پیگیری‌ها توسط شورای صنفی (در حالیکه این مهم وظیفه مسئولین دانشگاه می‌باشد) کوچکترین قدمی در این زمینه از سوی مسئولین دانشگاه برداشته نشد.

9- محدودیت ساعت ورود و خروج دختران به خوابگاه، با توجه به موقعیت مکانی دانشگاه علم و صنعت نسبت به مرکز شهر.

10- قدیمی و فرسوده بودن سرویس‌های رفت و آمد به دانشگاه که ممکن است فاجعه‌ای نظیر دانشگاه علوم تحقیقات را در دانشگاه علم و صنعت شاهد باشیم.

11- عملکرد ضعیف رییس اداره تغذیه و ناتوانی ایشان در مدیریت این مجموعه و نارضایتی بدنه دانشجویی از ایشان که بارها به اطلاع معاون محترم دانشجویی و ریاست محترم دانشگاه رسانده‌ایم و جای تاسف که اقدام مناسبی صورت نگرفت تا شاهد مسمومیت دوستان دانشجوی خود بودیم. (ماه گذشته شورای صنفی پیرو مسمومیت دانشجویان، نامه‌ای خطاب به رییس دانشگاه تنظیم کرد و در آن خواستار برکناری فوری ریاست اداره تغذیه شده بود که به امضای بیش از 1000 نفر از دانشجویان خوابگاهی نیز رسیده بود)

12- میزان ترافیک اینترنت اختصاص یافته به دانشجویان علم و صنعت در مقایسه با سایر دانشگاه‌های برتر کشور بسیار کمتر است و این در حالی است که طبق مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورخ 21/08/1396 هزینه‌های مربوط به اینترنت به یک سوم گذشته کاهش پیدا کرده است اما در بودجه دانشگاه نه حجم و سرعتی به دانشجویان اضافه گردیده و نه ردیف بودجه مربوط به اینترنت کاهش قابل توجهی داشته است، همچنین پیمانکاران اینترنت موظف به ارائه حداقل سرعت پایه پس از اتمام حجم کاربران هستند در حالی که هیچکدام از این موارد در دانشگاه علم و صنعت ایران اجرایی نمی‌شود. شورای صنفی خواستار بررسی دقیق‌تر ابعاد قرارداد پیمانکار اینترنت و ورود جدی سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع می باشد. 

13- نا امن بودن اطراف دانشگاه و برخی از خوابگاه‌ها به خصوص پس از غروب آفتاب که شاهد گزارشات متعدد سرقت از دانشجویان و آزار و اذیت دختران بوده‌ایم که شورای صنفی این مهم را به اطلاع حراست و ریاست محترم دانشگاه رسانده است و اقدام مناسبی صورت نگرفت تا شاهد تعرض به یکی از دختران خوابگاهی دانشگاه در اطراف دانشگاه بوده‌ایم. لذا باتوجه به حضور 24 ساعته نیروهای حفاظت فیزیکی در محوطه و درهای ورودی و خروجی دانشگاه، قویا خواستار باز بودن درهای دانشگاه برای دانشجویان و همچنین تامین امنیت اطراف دانشگاه و خوابگاه‌ها هستیم.

14-بسته بودن تمام واحدهای صنفی غذاخوری دانشگاه در ماه مبارک رمضان.

15- ممنوعیت مهمان کردن جنس مخالف در دانشگاه علم و صنعت! گویا دانشگاه علم و صنعت جزیره‌ای جدا در میان دانشگاه‌های کشور و جهان است که امکان مهمان‌شدن جنس مخالف در آن وجود ندارد؛ در محیط اکادمیک که دانشجویان دختر و پسر در کنار هم مشغول به تحصیل و بعضا انجام پروژه‌های مشترک هستند غیر منطقی بوده و بارها به اطلاع مسئولان رسانیده شده است. پیشاپیش از بذل توجه شما سپاسگزاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
هرجا رفته دخالت کرده گند زده به همه چیز..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین