کد خبر: ۶۰۴۹۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

ادامه واکنش‌ها به انتخاب یک داور زن برای سوپرجام اروپا

یوفا از تصمیم کمیته داوران این نهاد مبنی بر انتخاب یک داور زن برای سوپرجام اروپا دفاع کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دیلی میل، دو تیم انگلیسی لیورپول و چلسی باید در سوپرجام فوتبال اروپا برابر هم قرار گیرند. این دیدار در شهر استانبول برگزار می‌شود. قضاوت این دیدار بر عهده استفانی فراپار است. این داور با تجربه زن قضاوت فینال جام جهانی زنان را بر عهده داشته است و حالا در یک اتفاق تاریخی قرار است سوپرجام اروپا را قضاوت کند.

در حالی که رسانه‌ها از این تصمیم تعجب کرده بودند و به انتقاد از یوفا پرداختند، روبرتو روزتی، رئیس کمیته داوران یوفا از این تصمیم حمایت کرد. او قضاوت یک دیدار از رقابت‌های لیگ فرانسه را بر عهده داشت و نشان داده است توانایی داوری فوتبال مردان را دارد.

یوفا اعلام کرده است این داور تمامی تست‌های فیزیکی لازم برای داوران مرد را به خوبی پشت سر گذاشته است و انتخاب او کاملا درست بوده است و رسانه‌ها نیز صحبتی از جنسیت برای داور این دیدار نکردند.

روزتی همچنین عنوان کرد این داور از نظر ذهنی شرایط قوی دارد و از نظر فیزیکی نیز شباهت زیادی به داوری مردان دارد و به همین خاطر مشکلی برای قضاوت در این دیدار نخواهد داشت.

فراپار همچنین درباره احساسش از قضاوت در این بازی گفت: خیلی خوشحالم و البته اولین بار نیست قضاوت بازی مردان را بر عهده دارم. فوتبال همان است و فرقی ندارد و فقط نحوه بازی کردن متفاوت است. الان خیلی معروف‌تر از قبل شده‌ام. داوری یکسان است و ترسی از بابت حضور در این دیدار ندارم.

همچنین یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول از حضور این داور زن در دیدار سوپرجام اروپا بین چلسی و لیورپول ابراز خوشحالی کرد و این اقدام یوفا را ستود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
با این روند حتما در اینده داور زن جهت بازی بین المللی که در ایران انجام میشود خواهند فرستاد
این موارد از جمله مواردی است که میتواند دست ایران را از دنیا جدا کند تحریم به علت تبعیض جنسیتی (کل دنیا هم موافقت خواهند کرد) از امروز فکری کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین