کد خبر: ۶۰۴۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
رئیس پلیس راهور اعلام کرد:

تولید پراید از سال ۹۹ متوقف می‌شود| مرگ ساعتی ۲ نفر در تصادفات| ممنوعیت خرید و فروش خودروهای پلاک مناطق آزاد

رییس پلیس راهور ناجا از مرگ میانگین ساعتی ۲ نفر درپی تصادفات رانندگی از ابتدای امسال تا روز گذشته خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در کشور گفت: در بحث تصادفات رانندگی وضعیت ما در دو سال گذشته خوب نبود و روند کاهشی آمار فوتی‌های تصادفات متوقف شد. حتی در سال ۹۶ این آمار۱.۲ درصد و در سال ۹۷ نیز ۱.۷ درصد رشد داشت.‌

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون دست‌کم ۶۵۳۴ نفر در تصادفات جانباخته‌اند که آمار سه ماهه آن به تایید پزشکی قانونی رسیده و آمار تیر و مرداد تا روز گذشته تنها آمار فوتی‌های سر صحنه است.

تولید پراید از سال ۹۹ متوقف می‌شود| مرگ ساعتی ۲ نفر در تصادفات| ممنوعیت خرید و فروش خودروهای پلاک مناطق آزاد

هادیانفر افزود: طبق همین آمار به طور میانگین روزانه ۴۶ نفر و هر ساعت ۲ نفر در تصادفات رانندگی کشور جان‌باخته‌اند.

انتقاد شدید پلیس راهور از شهرداری تهران

هادیانفر در مورد وضعیت ترافیکی شهر تهران اظهارکرد: در این حوزه انتقاد به شهرداری تهران وجود دارد. شهرداران مناطق منازل مسکونی را به مراکز تجاری تبدیل کرده‌اند و این منازل بدون پارکینگ و ... مرکز تجاری شده‌اند. در همین بلوار مرزداران، خیابان پاسداران و ... ببینید این همه خانه به مغازه و آموزشگاه و رستوران و ... تبدیل شده و حتی یک پارکینگ هم ندارند. کار اساسی باید صورت بگیرد. چقدر ما میتوانیم جریمه کنیم وقتی خودرویی دیگر جایگزین می‌شود و دوباره همان چرخه ادامه دارد.

خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف می شود

 رئیس پلیس راهور همنین گفت: با توجه به نامه نگاری‌های انجام شده از سال ۹۹ خط تولید پراید متوقف می‌شود.

سردار سیدکمال هادیانفر روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود: به خودروسازها اعلام شده که قیمت خودروهای ایمن را پایین آورده یا خودروی ایمن دیگری جایگزین کنند تا مردم توان خرید داشته باشند.

وی اضافه کرد: ستادهای ترخیص خودرو نیز سیستمی خواهد شد که از طریق اینترنت اجرایی می‌شود. نرم افزار سیستم ترخیص نوشته شده و از این پس قفل چرخ جایگزین جرثقیل می‌شود.

طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک کلید خورد

رئیس پلیس راهور اعلام کرد که اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیکی با هدف کاهش حوادث ترافیکی از امروز چهارشنبه کلید خورد.

هادیانفر ادامه داد: دو سوم کارها در دنیا در دست زنان است در حالی که درآمد آنان کمتر از ۱۰ درصد است. از ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور حدود ۴۰ میلیون نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دارای گواهینامه رانندگی هستند که آموزش این افراد برای توسعه فرهنگ ترافیکی در دستور کار است و بانوان به ویژه زنانی که دارای مدرک کارشناسی هستند می‌توانند به عنوان بازرس نامحسوس از پلیس راهور حکم گرفته و در این زمینه پلیس را یاری کنند.

خودروهای ۲۵۰۰ سی سی پلاک ملی می گیرند

رئیس پلیس راهور گفت: خودروهای ۲۵۰۰ سی سی پلاک ملی می گیرند و دیگر پلاک های قشم، کیش و ارس نداریم و تردد آنها به تمام نقاط کشور ممنوع است و حتی ۹۰ درصد عوارض دولت را نمی‌دهند.

هادیانفر افزود: این خودروها صرفا برای مناطق آزاد ترخیص شوند، همچنین سالی یک بار می توانند از مناطق آزاد خارج شوند و اگر بیش از یک بار باشد، توقیف خواهند شد.

وی افزود: پلاک‌های گذر موقت اجازه خرید و فروش در غیر از مناطق آزاد را ندارند و هر فردی خریداری کند گرفتار شده و اجازه جا به جایی ندارند و پلاک سرزمین اصلی را نمی گیرند.

هادیانفر گفت: خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به بالا یا پایین به استثنای خودروهای آمریکایی می توانند در سرزمین اصلی یک بار سفر کنند اما تردد حتی یک بار خودروهای آمریکایی در سایر نقاط کشور ممنوع است و تنها در مناطق آزاد حق تردد دارند.

رئیس پلیس راهور گفت: دغدغه اصلی پلیس راهور توسعه انضباط ترافیکی در کشور است که در این زمینه نیازمند مشارکت در تمام بخش‌ها هستیم چراکه ۲۷ درصد کشته ها را عابران پیاده تشکیل می‌دهند و ۸۲ درصد کشته در محورهای شمالی، موتورسیکلت سواران هستند.

وی تاکید کرد: نمی توان تنها با حضور یگان ویژه، آمار تصادفات را کاهش داد بلکه باید در زمینه القاسازی، تغییر رفتار و ارتقای فرهنگ مردم، کارهای اساسی انجام شود. زیبنده کشور نیست که ۱۷ هزار و ۱۳۸ هزار نفر در کشور درسال گذشته جان خود را از دست بدهند.

رئیس پلیس راهور گفت: تصادفات در ۲ یا سه سال گذشته وضعیت خوبی نداشته است و میزان تصادفات افزایش یافته است به گونه ای که درسال ۹۶، ۱.۲ و در سال گذشته ۱.۷ درصد تصادفات رشد داشته است.

به گفته وی، از ابتدای سال تا ۲۲ مردادماه جاری، ۶ هزار و ۵۳۴ نفر در شهرها و جاده ها جان باختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا و ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
چرا خودروهای امریکایی مربوط به عراقیها که هر روز به بهانه توریست و زیارت وارد کشور می شوند را متوقف نمی کنید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین