کد خبر: ۶۰۵۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲

چین به ناوهای آمریکایی اجازه پهلوگیری در هنگ‌کنگ را نداد

چین اجازه پهلوگیری به دو ناو آمریکایی در هنگ گنگ را نداده و هنوز دلایل ممنوعیت ورود این ناوها رسما اعلام نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

نیت کریستنسن، معاون سخنگوی ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که دولت چین با درخواست ‌آمریکا برای لنگر انداختن دو ناو مخالفت کرده است.

قرار بوده است که ناوهای «یو اس‌اس گرین‌بی» روز شنبه آینده و ناو «یو اس‌اس لیک ‌اری» روز دوشنبه آینده در بندر هنگ‌کنگ پهلوگیری کنند اما دولت چین ورود هر دو ناو را ممنوع کرده است.

چین مدت‌هاست که غرب و به ویژه ایالات متحده آمریکا را متهم کرده است که از معترضین هنگ‌گنگی پشتیبانی می‌کنند. مقامات چینی هفته پیش هم با اوج‌گیری اعتراض‌ها در هنگ‌کنگ به دیپلمات‌های آمریکا هشدار دادند که در امور داخلی این شهر دخالتی نکنند.

به گزارش دویچه‌وله، رسانه‌های محلی گزارش دادند که وزارت امور خارجه چین یک کارمند کنسولگری آمریکا در هنگ‌کنگ را متهم کرده که با فعالان طرفدار دموکراسی دیدار کرده است. چین از دیپلمات‌های آمریکایی خواسته است که فورا ارتباط خود را با اخلاگران هنگ‌کنگی قطع کند.

با ادامه اعتراض‌ها در هنگ‌کنگ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم با انتشار توییتی اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات منابع امنیتی این کشور، چین واحدهای نظامی خود را در مناطق مرزی با هنگ‌کنگ مستقر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین