کد خبر: ۶۰۵۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

وام دانشجویان علوم‌ پزشکی به ۱۱۰‌ میلیارد تومان افزایش می‌یابد

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات دانشجویی پرداخت شده‌ است، گفت: امسال این تسهیلات به ۱۱۰میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

بهروز رحیمی در نشست خبری المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز اظها کرد: ۱۴ تا ۱۵ نوع وام دانشجویی برای رفاه حال دانشجویان کشور وجود دارد که تلاش می‌کنیم این وام‌ها بین تمام متقاضیان، توزیع و پرداخت شود.

وی همچنین با موافقت در خصوص پیشنهاد رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مبنی بر ساخت مرکز دایمی برگزاری المپیادهای ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز، گفت: ایجاد این دبیرخانه را به عنوان پایگاه قهرمانی برای این منطقه می‌بینم و از کمیسیون سرمایه‌گذاری و امکانات صندوق رفاه در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تلاش برای تمرکز زدایی در بهره‌مندی از امکانات صندوق‌ رفاه ‌دانشجویی و توزیع اعتبارات آن در استان‌های مختلف باید انجام شود بر این اساس کمک خواهیم کرد تا خوابگاه در دست ساخت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به سرانجام برسد.

رحیمی تاکید کرد: با وجود اینکه مطالباتی از برخی سازمان‌ها داریم، اما نگران برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی نیستیم زیرا جداسازی بودجه فرهنگی از حوزه آموزشی در عمل بسیار سخت است.

وی با اشاره به میزبانی تبریز در برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: ریالی از هزینه‌های دانشگاه صرف این مراسم نمی‌شود و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در برگزاری این المپیاد در کارنامه این دانشگاه، ماندگار خواهد شد.

رییس اداره ورزش‌های قهرمانی وزارت بهداشت نیز در ادامه این نشست گفت: در سال‌های ابتدایی، دو المپیاد دختران و پسران با مشارکت ۲۰ دانشگاه برگزار می‌شد که با افزایش تعداد دانشگاه‌ها دیگر قادر به اجرای برگزاری همزمان المپیادهای دختران و پسران نبودیم.

مهدی مقدم منش با اشاره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: تبریز سال گذشته نیز به مدت ۱۰ روز، میزبان برگزاری المپیاد پسران در ۱۲ رشته بود.

وی اظهار کرد: پذیرش مسوولیت میزبانی این المپیاد از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در شرایط کنونی که کسی حاضر به میزبانی نیست، ستودنی است.

المپیادهای دانشجویان علوم پزشکی کشور از سال ۱۳۷۳ آغاز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین