کد خبر: ۶۰۵۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

طرز تهیه خورشت بامیه؛ غذای خاکستری!

خورشت بامیه را می‌توان یک غذای خاکستری دانست. خورشتی که خیلی‌ها آن را دوست دارند و به همان اندازه خیلی‌ها هم علاقه‌ای به این غذا ندارند.
طرز تهیه خورشت بامیه؛ غذای خاکستری!
آفتاب‌‌نیوز :

خورشت بامیه همیشه جزو غذاهایی بوده که اکثرا روی خوشی به آن نشان نداده‌اند؛ گیاهی سرشار از ویتامین و خواص که همیشه مهجور مانده و دست رد به سینه‌اش زده‌اند.

روش پخت متفاوت این خورشت اما می‌تواند طعم متفاوتی را به سفره غذایی‌مان اضافه کند و تبدیل به غذایی شود که در فصل‌اش از تمام فرآورده‌هایش استفاده کنیم.

مواد لازم:

بامیه ریز: نیم‌کیلوطرز تهیه خورشت بامیه؛ غذای خاکستری!

گوشت گوسفندی: ۵ تکه

پیاز: ۱ عدد

آبلیمو: ۴ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: در صورت علاقه

روغن، نمک و فلفل: به مقدار لازم

سیر: ۳ حبه

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. پیاز خرد شده را مقداری تفت می‌دهیم و تکه‌های گوشت را به آن اضافه می‌کنیم. بعد از این که گوشت کمی تفت خورد و سفید رنگ شد، ۳ لیوان آب روی آن می‌ریزیم و می‌گذاریم جوش بیاید. سپس شعله را کمی کم می‌کنیم تا آرام آرام گوشت بپزد.

۲. وقتی که گوشت تقریبا پخت، اگر خواستیم کمی رب به آن اضافه می‌کنیم و در غیر این صورت تنها آبلیمو (می‌توانید از آبغوره هم استفاده کنید) را اضافه می‌کنیم. سپس سیر را هم به آن اضافه کنید. (اگر از بوی سیر بدتان می‌آید می‌توانید سیر را با پوست داخل خورشت بیاندازید)

۳. بامیه‌ها را بشویید و کمی از سر بامیه‌ها را جدا کنید (دقت کنید سر بامیه ها باز نشود چون خورشت لیز و بدمزه خواهد شد). پس از آنکه گوشت پخته شد بامیه، نمک و فلفل را به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید جوش بیاید.

۴. سپس حرارت را کم کنید و نیم‌ساعت بگذارید آب اضافی کشیده شده و خورشت جا بیفتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین