کد خبر: ۶۰۵۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

چگونه با کمترین هزینه سرعت سیستم را چند برابر کنیم؟

استفاده از SSD هوشمندانه‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتقا کارایی سیستم است. به‌روزرسانی سیستم به صورت کلی در حال حاضر هزینه بالایی دارد، اما با یک به‌روزرسانی هوشمندانه و به‌صرفه می‌توانید به سیستمتان سرعت دهید. زیرا هارددیسک، دلیل اصلی کندی سیستم است و حداکثر توان سیستمتان را با هارددیسک تجربه نخواهید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

اگر چند سال از خرید سیستم و یا حتی چند ماه از نصب ویندوز شما گذشته باشد، احتمالا موقع راه‌اندازی ویندوز و نرم‌افزارها باید برای مدت طولانی به مانیتور خیره شوید و صبر کنید. حالا اگر گیمر باشید یا یک گرافیست حرفه‌ای احتمالا با این وضعیت ممکن است کارتان به جاهای باریک بکشد.

تقریبا به جرات می‌توان گفت مهم نیست مشکل سیستم شما چه مشخصاتی داشته باشد، مقصر کندی سیستم هارددیسک است. خبر خوب اینکه اکنون جایگزین آن به بازار آمده است و می‌تواند برای همیشه شما را از شر این غده سرطانی راحت کند! این داروی شفابخش چیزی نیست جز حافظه سریع SSD ای‌دیتا.

چگونه با کمترین هزینه سرعت سیستم را چند برابر کنیم؟

چرا SSD بهترین گزینه است؟

استفاده از SSD هوشمندانه‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتقا کارایی سیستم است. به‌روزرسانی سیستم به صورت کلی در حال حاضر هزینه بالایی دارد، اما با یک به‌روزرسانی هوشمندانه و به‌صرفه می‌توانید به سیستمتان سرعت دهید. زیرا هارددیسک، دلیل اصلی کندی سیستم است و حداکثر توان سیستمتان را با هارددیسک تجربه نخواهید کرد. در حال حاضر قیمت اس اس دی ها در پایین‌ترین حالت خود قرار دارد و می‌توانید یک درایو SSD ای دیتا را با کمتر از 300 هزار تومان خریداری کنید.

حافظه سریع SSD چه مزیتی دارد؟

اول از همه اینکه ویندوز سریع‌تر راه‌اندازی شده و بوت می‌شود. کپی کردن فایل‌ها هم دیگر از شما زمانی نگرفته تا 30 برابر سریع‌تر از قبل انجام می‌شود. مدت زمان لودینگ مراحل بازی‌های کامپیوتری هم بسیار کاهش یافته و در نتیجه بازی‌ها هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر خواهند شد. بازدهی گرافیست و طراحان کامپیوتری هم بسیار افزایش پیدا کرده و آنها می‌توانند فایل‌های ویدئویی 4K و انیمیشن‌های سه‌بعدی را بسیار سریع‌تر رندر بگیرند. برای بیشتر آشنا شدن با SSD می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید:

برای مشاهده ویدئو کلیک کنید

چرا باید اس‌اس‌دی ای‌دیتا بگیریم؟

ای دیتا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های SSD اتواع مدل‌های اقتصادی، میان‌رده و حرفه‌ای را در سبد محصلی خود جای داده است. چه از کسانی که می‌خواهند با بودجه‌ای محدود سیستم قدیمی خودشان را ارتقا دهند و چه کسانی که می‌خواهند با پیشرفته‌ترین SSD دنیا به سیستم‌شان سرعتی باورنکردنی بدهد در سبد محصولات متنوع ای‌دیتا مدل مورد نظرشان را پیدا خواهند کرد. هم اکنون یکی از پرسرعت‌ترین SSD های دنیا یعنی مدل S50 متعلق به ای دیتا بوده و جزو برترین مدل‌های دنیا چه از لحاظ فناوری و چه از لحاظ سرعت شناخته می‌شود. علاوه بر این ای دیتا محصولات خود را از چند مرحله تست عبور داده و کیفیت و عمر بالای آنها ثابت شده است. در ایران نیز آونگ SSD های این شرکت را تا 5 سال گارانتی می‌کند. یعنی مدت زمانی بسیار بیشتر از گارانتی دیگر SSD های بازار ایران. در جدول زیر می‌توانید به صورت خلاصه دلایل برتری ای‌دیتا در مقابل دیگر برند‌ها را ببینید:

چگونه با کمترین هزینه سرعت سیستم را چند برابر کنیم؟

• مقاله اصلی رسانه TomsHardware را می‌توانید در اینجا ببینید.

کدام مدل SSD به کار شما می‌آید؟

اگر تصمیم گرفته‌‌اید که به دنیای پرسرعت اس ‌اس‌ دی قدم بگذارید ممکن است در ابتدا با دیدن انواع مدل‌ها کمی گیج شوید. در ادامه می‌توانید به راحتی بر اساس نوع کاربری مدل مناسب خود را پیدا کنید. اگر باز هم برای انتخاب مشکل داشتید می‌توانید از ابزار هوشمند انتخاب اس اس دی آونگ اسفاده کنید.

برای اقتصادی‌ها

اگر به دنبال مدلی اقتصادی هستید، ای‌دیتا در دسته مدل‌های 2.5 اینچی با مدل SU650 و در دسته مدل‌های M.2 با SX6000 Lite حواسش به جیب شما است و با کمتر از 300 هزار تومان پرسرعت‌ترین مدل در این رده را در اختیار شما می‌گذارد.

برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای

اگر به دنبال مدلی می‌گردید که عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و از طرفی نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی بکنید، مدل‌هایی مانند SU900 ، SU800 و البته مدل SX6000 Pro می‌توانند با هزینه‌ای کمتر یا حدود یک میلیون تومان بهترین عملکرد ممکن را در اختیار شما بگذارند.

برای گیمرها

معمولا گیمرها علاوه بر عملکرد و بازده، به ظاهر محصول هم توجه خاصی نشان می‌دهند و در چند سال اخیر بیشتر به دنبال مدل‌هایی با ظاهری بسیار مدرن و نورپردازی RGB می‌گردند تا کیسی خیره‌کننده بسازند. ای‌دیتا حتی نیاز این افراد را نیز در نظر گرفته و مدل‌هایی با ظاهر و رنگ‌ هیجان‌انگیز مثل S11 PRO و حتی مدل‌هایی با نورپردازی RGB مثل S40G به بازار عرضه کرده است که حتی سخت‌پسندترین گیمرها را نیز راضی می‌کند.

برای حرفه‌ای‌ها

و اما حرفه‌ای‌ها که هیچ چیز غیر از عملکرد برایشان مهم نیست. ای‌دیتا در چند سال گذشته توانسته عملکرد خود را در همه رده‌‌های محصولی به رخ رسانه‌های دنیا بکشد. اتفاقی که امسال با اول شدن مدل SX8200 PRO در بسیاری از لیست‌های پیشنهادی معتبر کامل شد و مهر تاییدی بر برتر بودن ای‌دیتا در این زمینه زد. مدلی که بیشترین سرعت ممکن را با بهترین قیمت ممکن در اختیار کسانی می‌گذارد که می‌خواهند با نهایت سرعت کارهایشان را انجام دهند.

تنها گارانتی 5 ساله در ایران

محصولات ای‌دیتا علاوه بر تمام ویژگی‌های بالا از خدمات گارانتی بی‌رقیب آونگ هم بهره می‌برند و تنها SSD هایی هستند که گارانتی 5 ساله دارند. این خدمات علاوه بر دوام بسیار بالای خود محصولات است. در حدی که عمر SSD های ای‌دیتا در بیشتر موارد چند برابر مدل‌های هم‌رده بوده و TBW بسیار بالایی دارند.

ابزار هوشمند انتخاب SSD

با توجه به همه توضیحاتی که گفته شد شاید همچنان برایتان سوال باشد که کدام مدل از SSD ها به سیستم شما خورده و بهتر نیاز شما را برطرف می‌کنند. برای حل این مسئله می‌توانید از ابزار هوشمند انتخاب SSD در سایت آونگ استفاده کنید تا براساس سیستم و نیاز بهترین SSD به شما معرفی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین