کد خبر: ۶۰۵۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

صنایع محدودیت منابع آبی را مانع تلقی نکنند/ضرورت استفاده از پساب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه صنایع خراسان‌جنوبی نباید محدودیت منابع آبی را مانع تلقی کنند، گفت:صنایع می‌توانند از پساب‌ها استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا جانباز پنج شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی اظهارکرد: خراسان‌جنوبی به دلیل اقلیم خاص خود در بخش‌هایی با مشکل آب رو به رو است.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: بارها تأکید کرده‌ایم که کمبود آب محدودیتی را برای خراسان‌جنوبی به وجود نمی‌آورد چرا که امکان استفاده از پساب وجود دارد.

جانباز با بیان اینکه صنایع خراسان‌جنوبی نباید محدودیت منابع آبی استان را مانعی برای خود تلقی کنند، ادامه داد: صنایعی که نیاز به آب دارند، می‌توانند از پساب‌های بکر استفاده کنند.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم در حد مقدورات و اعتبارات وزارت نیرو نگذاریم هیچگاه طرح‌های حوزه آب و فاضلاب در خراسان‌جنوبی با مشکل خاصی رو به رو شوند چرا که به مسائل و مشکلات این استان واقف هستیم.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: در خصوص آب روستایی شاخص خراسان‌جنوبی از میانگین کشوری کمتر نیست که البته این نکته را نباید به معنای نادیده گرفتن مشکلات آب روستاهای این منطقه تلقی کرد.

جانباز گفت: پایین نبودن شاخص خراسان‌جنوبی در آب روستایی به معنای این است که در استان‌های دیگری نیز روستاها با مشکلات جدی در حوزه آب رو به رو هستند.

وی با بیان این ۸.۵ درصد بودجه کشور را برای خراسان‌جنوبی کمک می‌کنیم، اظهار کرد:امیدواریم با تفاهم‌های با استاندار خراسان‌جنوبی به سرعت بتوانیم در راستای حل مشکل آب شرب روستاها قدم برداریم.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به فرصتی که قانونگذار برای حضور شورای اسلامی شهرها به عنوان سهامداران شرکت آب و فاصلاب فراهم کرده است، ادامه داد: در شهرهای خراسان‌جنوبی باید از این فرصت استفاده شود.

جانباز افزود: وزارت نیرو سهم خود رادر زمینه مشکلات مسکن مهر انجام داده است و در حال حاضر نوبت وزارت مسکن است که به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

همچنین در این جلسه مهدی صفوی‌نژاد مدیرعامل شرکت آبفار خراسان‌جنوبی گفت: ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت خراسان‌جنوبی روستایی است، گفت: این جمعیت در یک هزار و ۷۵۳ روستای استان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه ۴۴۷ روستای خراسان‌جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود که در مواقع پیک مصرف چون تابستان این تعداد به ۵۰۰ روستا می‌رسد، افزود: ۱۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فاقد شبکه آبرسانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین